Priser avliving

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Shandi
Pinglerotte

Priser avliving

Post by Shandi »

Hei!
Noen son vet hva prisen for avliving hos de forskjellige dyrleger i Oslo ligger på?

Har brukt groruddalen dyreklinkk,der koster det 364 kroner,det synes jeg er dyrt da jeg har hørt om andre som er billigere(ikke Oslo)

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

I Asker koster det ikke mer enn 200 tror jeg :hm:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

*Flyttet til sykdom og helse*

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Jeg har betalt alt fra 375,- (Groruddalen dyreklinikk) til 681,- (Smådyrsvakta kl 08.30 på en helligdag) for avlivning. Tror jeg betalte mindre ved de to første avlivningene av rottene jeg hadde før, men de finner jeg ikke kvitteringen til.

LILO
Hamstrer mat

Post by LILO »

Da jeg var "liten" og hadde rotter, betalte jeg 10 kr for avlivning. Dyrlegen kjente meg jo godt, da, for vi har alltid hatt masse dyr, så han sa bare: Bare få en tier, så har jeg hvertfall ikke tapt på det :lol:

Kan ikke huske at jeg betalte noe særlig da jeg var nede der med hun ene jeg hadde som hadde kreft. Føler jeg var der hele tiden, for å forsikre meg om at hun ikke hadde det vondt. Men hadde kanskje med andre dyr da, så så han bare på henne med det samme...husker ikke helt...

Nå koster avlivning her på de klinikkene jeg bruker, 250 kr. Men en gang måtte jeg til dyrlegevakten på en lørdag kveld. Hun sa at siden hun allerede var der, så skulle jeg få slippe helgetillegg, men likevel ble det 325 kr. Dette var en annen klinikk som jeg ikke vanligvis bruker.

Jeg synes det er sprøtt at det skal være så dyrt, for det gjør nok at flere ikke går til dyrlegen, men gjør det hjemme på måter som ikke er bra.

Kunne vært sånn at syke dyr var billigere å avlive, og friske dyr var dyrere, for ikke å gjøre det lett for folk som bare vil kvitte seg med et dyr de er lei av....

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Her i Moss/Rygge ligger det på en 150kr. Billigere jo flere rotter.... (jeg masse avliver ikke....)

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

For dere som tar ringerunder til ukjente steder; spør hvordan de gjør det = bli enige om hvordan det skal gjøres - det er ikke ofte, men enkelte dyrleger henger etter i utviklingen, og enighet / egen vilje kan faktisk øke prisen hos sånne ... Jeg hadde en slik historie på Volvat.
Anita

Shandi
Pinglerotte

Post by Shandi »

Himi-Zoo wrote:Her i Moss/Rygge ligger det på en 150kr. Billigere jo flere rotter.... (jeg masse avliver ikke....)
Neida,er da ingen som gjør det!
Men i mitt tillfelle hadde jeg to som muligens skulle bli tatt samtidig,men hun fikk leve litt lenger....
Last edited by Shandi on 04 Oct 2006, 20:00, edited 1 time in total.

Shandi
Pinglerotte

Post by Shandi »

§ RatGirl § wrote:Jeg har betalt alt fra 375,- (Groruddalen dyreklinikk) til 681,- (Smådyrsvakta kl 08.30 på en helligdag) for avlivning. Tror jeg betalte mindre ved de to første avlivningene av rottene jeg hadde før, men de finner jeg ikke kvitteringen til.
Da jeg avlivet hun ene der for noen uker siden betalte jeg 364,-,men for hun andre skulle de ha 334,-(vanlig pris sa de det var)..da jeg sa jeg var der for ett par uker siden å betalte 364,- fikk jeg det for 300,-!
Dvs jeg betalte mer enn vanlig på hun ene...
(dagtid)
Men hører priser varierer!
Men det må jo gjøres i noen tilfeller,men dyrt kan det jo da bli dersom man har flere fra samme kull(de blir jo ofte gamle og dårlige på nesten samme tid)

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Måtte avlive ei av mine i dag og det kostet 319 kr.
Da tok vi med kroppen hjem igjen.
Endel dyrer hvis dyrlegen hadde beholdt kroppen.
Mvh
Elin:o)

Shandi
Pinglerotte

Post by Shandi »

Elsol wrote:Måtte avlive ei av mine i dag og det kostet 319 kr.
Da tok vi med kroppen hjem igjen.
Endel dyrer hvis dyrlegen hadde beholdt kroppen.

Prisen jeg betalte er når man tar de med hjem!
En del dyrere for kremasjon og/eller obduksjon.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Jeg har ikke tatt med noen av rottene hjem igjen, men de har blitt kremert og hun jeg hadde med til Smådyrsvakta ble obdusert, da måtte jeg betale 250 kr i tillegg til 681 kr, så det ble en dyr avlivning. :smack:

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Groruddalen tar nå 434,- på dagtid.
Anita

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Var 288,- på Smådyrklinikken på Veterinærhøgskolen (kveldstid og drop-in).
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Var 288,- på Smådyrklinikken på Veterinærhøgskolen (kveldstid og drop-in).
Drop-in? Ikke "drop dead", altså? (Fyyy...gå hjem og vaske stygge munnen sin, slem Ingrid... :pir: )
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Locked