Trenger tips om sting-beskyttelse!!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Maja
Klatrer på møblene

Trenger tips om sting-beskyttelse!!

Post by Maja »

Hjelp! Molly ble operert for noe som mest sannsynlig var en kreftsvulst i dag, og operasjonen gikk bra. Men så er det jo kronproblemet da: stingene. Hun er ganske gira på å få gnagd de av (de er av ståltråd, men ikke uovervinnelige allikevel). Etter inspirasjon fra "Sogaen om Rims kul" ;) satte jeg et stykke plaster over, men hun var like gira på at få av det som stingene... :roll:

Så nå trenger jeg gode tips og råd om hvordan jeg kan holde den rabiate damen unna stingene! Please! Ingen råd er for dumme, kom med det dere har!!
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Randi
Betarotte

Post by Randi »

En avklipt sokk?? :oops: Var det som dukket opp hos meg. Må jo i så fall passe på at den ikke er for stram, og at den ikke hekter seg fast. Men kan jo tenke meg at Molly ikke hadde likt det, men kanskje stingene hadde fått være i fred.

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Ja, veterinæren nevnte også det, men den er vel ganske lett for henne å få dratt av seg vil jeg tro? Noen som har erfaringer med dette? Har saumfart førstehjelpsskrinet, og håper jeg får ordnet noe. Skal prøve sokken i morgen når jeg kan overvåke henne, rampedyret.

Men tusener av takk for tipset! :D :bravo:
Ærbødigst,

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

viewtopic.php?t=2084
Noen bilder av Ida med strømpe på side 2.

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Virkelig lurt også veldig søtt :roll:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Det var jo veldig lurt...synd de ikke sendte med en sånn da jeg hentet henne *sukk*

Men i desperasjon med tanke på natten, gikk jeg løs på førstehjelpsskrinet og gikk berserk med gasbind og silketeip - og det funker superbra! Hun har ikke klart å få av noen ting, og hun kan fungere som normalt :bravo:

Her er et bilde av bandasje-suksessen:
Image[/img]
Ærbødigst,

Plastpose

Post by Plastpose »

Neimen så flott det ble! ^^

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Hehe...hun ser nesten ut som om hun er limt sammen på midten etter en tur i sånn tryllekunstnerboks m/sag :smack:
Ærbødigst,

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Jeg syns hun ser veldig søt ut sånn. :) Godt å høre at det gikk så bra.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Det så virkelig bra ut!

Hvil i fred

margrethe

Post by margrethe »

Så bra du fant ut av dette. Ellers er mitt tips å be veterinæren om å bruke lim istedenfor sting, når rottene våre må opereres ;)

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Hmm...hvordan funker det? Er det mer motstandsdyktig mot en rabiat rotte som er hel-gira på sting/sår/grokløe (hva enn det var hun var så besatt av... :roll: )?

Men, jeg har også gjort en ganske annen observasjon. Da stingene var tatt, var det jo en god del skorper etter andre sår dusterotta pådro seg da hun ikke kom til selv operasjonssåret (idioten var så besatt at hun klødde av seg pelsen og til blods på den andre siden da hun ikke kom til), så dyret så jo ikke ut, sårene var røde og huden virket irritert... :roll: Men, etter en dag i eksil i sykeburet for å være sikker på at hun ikke gnagde seg opp igjen (skulle ikke forundret meg), fikk hun flytte sammen med Minnie igjen...og vips! dagen etter var sårene nesten usynlige og rotta den samme gamle. Så, Mollys (og min for den del) ble, at selskap er den beste medisin :D
Ærbødigst,

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Ja :mrgreen:

Hvil i fred

margrethe

Post by margrethe »

Ja fordelen er at det rett og slett er lim, da er det ingen sting å dra i.
Brukte det på rotten min da hun ble operert for jursvulst og det var et langt operasjonsår. Men etter 4-5 dager erfarte jeg akkurat det samme som deg. Hun satt alene i et bur, da jeg var redd rottekompisen skulle slikke på såret hennes. Hun var veldig trist og spiste minimalt, og hun begynte å klø og slikke på såret :shock: Jeg tenkte dette går ikke lenger og satte henne tilbake i buret til rottekompisen. Hva skjer, jo hun begynte straks å spise helt normalt og hun sluttet å klø og slikke på såret :shock:
Så jeg tror rett og slett at de ikke tåler å skilles fra hverandre :D

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Der sier du virkelig noe. Den siste rotten vi fikk operert, fikk slippe inn i dameburet mye tidligere enn hva vi har pleid å gjøre ved tidligere operasjoner, ganske enkelt fordi hun lot operasjonssåret være i fred de første dagene. Såret hennes rakk å gro før hun fikk smaken på sting, tidligere har vi måttet plastre rottene for å holde dem unna såret. Da skal jeg huske det til neste gang! :D (Måtte det forøvrig ALDRI bli en neste gang....)
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Post Reply