Gamle Oliver

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Eli Andrea
Markeringsbehov

Gamle Oliver

Post by Eli Andrea »

stakkars gamle Oliver, trur åra beggyne å slite på formen. No har han rast ned i vekt, fordi han har slutta og bruke henda og ete med, han skubba heller maten i et hjørne å ete den slik. Han har lenge våre i et bur aleine grunna skade på foten, og mamma seie han kansje har vert deprimert på grunn av at han ikkje har budd md vennane sine. sjølvom han har hatt masse besøk, men no har han flytta inn i gjenn, men no klara han lenger ikkje og klatre i store bur, fordi han har budd i lavt så lenge. ka skal eg gjere?
Eg tenkte eg skulle gje han næringsrik mat, men kass?
[/i]
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

h3gzi
Hamstrer mat

Post by h3gzi »

ville tatt han til dyrlegen jeg.. Er ingen ekspert, men virker jo rart han ikke bruker frembena
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

Potane ser helt fine ut, å han går på dei. han laga heller ikkje lyd når eg tek på potane eller pressa lett på dei..

Å det som er at sist gang eg var hoss dyrelegen her, måtte eg stille diagnosen og sei kass medsina dei trengde.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Litt mere fett og proteiner tenker jeg.Mat han liker og er ivrig på.Sikkert kjekt for ham å kose seg sammen med vennene sine,og deg ;)

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Syns du burde skifte dyrlege jeg.. man skal ikke stille diagnose selv.
Gi han masse næringsrik kost ja og masse kos og oppmerksomhet som gjør han glad :)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Hvis en gammel rotte går mye ned i vekt og slutter å holde maten sin med forbena, da nærmer det seg kanskje tiden da du må ta ham med til dyrlegen for siste gang. En sånn pensjonist krever ekstra pleie som på et fint aldershjem! Babymat på glass kan være noe, tunfisk eller babygrøt laget på kattemelk. Men aller viktigst er det at du følger med på ham og lar ham slippe i tide.
Maria H.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Fint sagt :akt:

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

Då har eg våre å hamstra baby mat:) både på glass og baby graut.. han har fått litt i dag, og da stupe rett ned.. skal sjå om det blir beire, ellers får eg reise til dyrelegen i førde:S

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Da Tommy fikk problemer med å bruke beina og armene, så valgte jeg å avlive han. Det var ganske uhyggelig for meg å se at han ikke klarte å holde maten sin en gang. Obduksjonen viste hypofysesvulst, en svulst i hodet som påvirker nervene, og som dessverre er ganske vanlig.

Det høres ut som om Oliver har levd et langt liv og at du burde vurdere å la han slippe, selv om det sikkert er veldig vanskelig for deg. :(

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Balder begynte også akkurat slik du beskriver med maten, da han var temmelig nøyaktig 2 år. Jeg la RM1-biter i bløt og skiftet morgen og kveld. Det funket greit, men han fikk ekstra næring (babygrøt, kattemat og nøtter) i tillegg. Balder også kastet seg over de bløte RM1-bitene som om han aldri skulle ha sett mat før.

Desverre gikk det ikke en måned en gang før situasjonen var uholdbar og uverdig for Balder, og jeg lot ham slippe...
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

eg og legge rm1'n i blaut, men han e ikkje like hypp på det som på baby maten. I morra skal vi bestille time hoss dyrelegen.
På torsdag skal eg på ferie til søstra mi i Oslo, so då må pappa passe på han:S

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Da må du vel spørre dyrlegen om tiden er kommet.... :( Han kommer nok til å savne deg når du reiser også,noe som sikkert ikke gjør det bedre for ham.Tenker på dere :)

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

:'(

Eli Andrea
Markeringsbehov

Post by Eli Andrea »

I morra klokka 17.00 blir Oliver avliva, dette er den første rotta mi som dør, og det er kjempe trist. men eg får håpe han får det beire der, for her kan han ikkje lenger bevege seg omtrent:(

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Stakars deg! :cry: Sender deg en varm trøsteklem og mange gode tanker!Det er riktig det du gjør,han har vært en god venn for deg og nå er du en god venn for ham.La ham kjenne varmen din til det siste.<3

Post Reply