Hva gir dere for kastraksjon?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Hva gir dere for kastraksjon?

Post by rottegal »

Tenkte det hadde vært greit å vite tillefelle jeg en gang må kastrere,og /eller noen andre må ,så kan en bare titte innom her.
I vestby tar de 1200,- like mye som for en katt.
Men det er fordi de er så små,men jeg føler allikevel at de lopper oss for penger :roll:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Jeg fikk kastrert Lisjmann for 350 kr! :D Jeg hadde vært og spurt en stund i forveien hva det ville koste, og da sa dyrlegen den prisen. Da jeg skulle betale etter operasjonen sa dama bak skranken at det kosta 700 kr, men jeg fikk diskutert meg til 350. Dette var på Strinda smådyrklinikk her i Trondheim.

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

1200 for å kastrere en hannkatt???? DET var DYRT!!!
Her i området koster det rundt 700. Men siden en kastrering av en rotte er et helt annet inngrep enn en katt, så koster det det samme som for en kanin, mellom 600 og 850 kr...

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

i all verden..ja det var virkelig dyrt, å kastrere hanndyr er jo et mye lettere inngrep enn sterilisering av et hunndyr. her tar legen ca 600, og det er nå dyrt nok syns jeg! jeg kan tenke meg at han tar det samme for en rotte, men
jeg har allerede lagt inn forslag om størrelses-rabatt for kjærledyr, dess mindre dess billigere;);) han bare lo av meg :roll:
Anne-Mette og 5 små

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Jeg kastrerte Chiko på Follo dyreklinikk for 675,-
Han fikk gassanestesi og var ved bevisthet (men slapp og trøtt) da jeg hentet han. Veldig fornøyd med servicen og resultatet.

Titti
Stjeler mat
Posts: 78
Joined: 21 Jun 2006, 12:10
Location: Ski
Contact:

Post by Titti »

det koster ikke 1200 kroner for kastrering i vestby... :hm:
Hilsen Siri,Chevy,Viper,Castro,Lancia og Felicia

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Det var det de sa til meg.
Men jeg trenger heldigvis ikke å kastrere så det er greit for meg,enn så lenge! :D
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Her koster det 906 kr.

Abusos

Post by Abusos »

Ida wrote:Jeg fikk kastrert Lisjmann for 350 kr! :D Jeg hadde vært og spurt en stund i forveien hva det ville koste, og da sa dyrlegen den prisen. Da jeg skulle betale etter operasjonen sa dama bak skranken at det kosta 700 kr, men jeg fikk diskutert meg til 350. Dette var på Strinda smådyrklinikk her i Trondheim.
Jeg var innom der i dag og spurte om de kastrerte rotter der, og jeg fikk inntrykk av at de ikke var så interesserte i det, men det er mulig jeg tar feil... Hva er ditt inntrykk? Og fikk du noen grunn til hvorfor dama i kassen sa den dobbelte prisen enn det du fikk oppgitt i første omgang?

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

Vel, når jeg kommer dit med rottene mine (noe som skjer minst en gang i måneden) så får jeg ikke noen storslagen velkomst. Er litt mer "Hva gjelder det nå da? :roll: ". Men de prøver så godt de kan å hjelpe meg med problemet. Det er aller helst Harald (han unge) jeg snakker med der, han er den som er mest imøtekommende og virker som om han er mest interessert i rottene.
Jeg snakket med en av mine tidligere lærere om klinikken, og hun sa at om du kom til Strinda med ei rotte for noen år siden så nærmest lo de av deg. At det ikke var verdt å operere eller behandle, mulig noe av dette henger igjen :? Jeg synes uansett at jeg får det jeg vil ha ut av besøkene på Strinda.
Jeg aner ikke hvorfor de sa forskjell i pris, er vel 700 som er den fastsatte prisen på kastraksjon. Da jeg i forkant var der og hørte om pris, snakket jeg med Ingolf (han som er litt oppe i årene), og han har som vane å gi meg litt rabatt siden jeg er der så ofte :lol:

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Jeg kastrerte Sniff og Stanley for 920 kr per rotte på Groruddalen dyreklinikk. Veldig fornøyd med jobben de gjorde der, vet det er litt billigere på Follo dyreklinikk (600-700 kr), men der måtte man levere rotta mellom 9 og 11 på morgenen og hente dem etterpå, og det ble vanskelig å få til for oss som jobber og studerer på dagtid. På groruddalen kunne man levere rotta på kvelden dagen før og hente den igjen på kvelden dagen etter. Da var de litt groggy, men i god form!

Post Reply