Syk?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Amalie
Pinky

Syk?

Post by Amalie »

Jeg har en rotte som nøs litt, men jeg gjorde som forumet anbefalte og jeg har ikke merket noe nysing på en stund. :) Hun er den mest livlige av rottene mine, men i det siste har hun ikke kommet så mye bort og hilse. :( Jeg merker ingen tegn til sykdom så jeg tenkte at kansje hun bare blir eldre liksom :?: , men hun er bare 7-8 uker gammel. :? Jeg vil bare være sikker så hvis du vet noe så svar meg! :D
Amalie

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

kanskje ho er litt skeptisk på grunn av medisinen ho ble gitt? de blir ikke så glade i deg når man tvinger i dem medisin. men det går fort over, bare fortsett å ta ho ut og kos masse med ho :D
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Hvis hun nøs litt like etter at du hadde fått henne, men det har gått over nå, så tror jeg ikke du behøver å tenke på medisinering. Dessverre er det ofte sånn at rotteunger flytter fra mor uten helt optimale forhold, slik at de lett pådrar seg forkjølelse. Så lenge hun ikke lager surklelyder (rotter skal være nærmest lydløse f.eks. når de sover eller slapper av) trenger hun sannsynligvis ikke medisin nå når hun har sluttet å nyse.

Har du muligheten til å bruke bunnstrø av papir (f.eks. Yesterdays News) eller løvtrær (f.eks. Beekay, Alspån) er det bedre enn vanlige sponpellets eller sagflis.

Og når det gjelder temming så er det bare å være tålmodig og ta tiden til hjelp! :)

Post Reply