Dyrelege i Bergen?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Dyrelege i Bergen?

Post by Elisabeth »

Jeg tenkte jeg skulle ta med jentene mine til dyrlegen på en sjekk. Men så har jeg hørt og lest litt om at det ikke er alle veterinærer som kan rotter. Er det noen som har positive erfaringer med dyrleger som har peiling på rotter i Bergen??

heidiii
Betarotte
Posts: 683
Joined: 11 Jan 2008, 13:24
Contact:

Post by heidiii »

Jeg har brukt Bergen smådyrklinikk ved Puddefjordbroa, og er fornøyd.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Okei. Jeg bor i gangavstand fra gården dyreklinikk på storetveit. Før jeg fikk de første rottene mine hadde jeg en liten, hvit mus. Hun fikk en stor kul ca på skulderen. Den ble så stor at hun måtte avlives. Det var dit jeg gikk med henne, og siden det ikke var noe å gjøre med henne, aner jeg ikke noe om hvordan de er der... Men hvis det er bra der, er det jo definitivt enklest å ta dem dit. Er det noen som vet noe om dem der? Eller om andre steder.

Takk for tipset. Ønsker meg gjerne flere tilbakemeldinger om enten den eller andre dyreklinikker.

Trappetrollet

Post by Trappetrollet »

Askøy Dyreklinikk i Kleppestø (ved bussterminalen) er den jeg alltid har brukt, der er de svært hyggelige og flinke, og har erfaring med rotter.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

En kollega av meg, hun har ikke rotter, men engelsk mastiffer, bruker alltid dem også. Mamma og pappa bor på kleppestø, så jeg kan bestille en time i forbindelse med at jeg skal bo der helgen 1. mai for å passe hus, mus og kaniner og blomster. Da her jeg bil og kan kjøre til dyrlegen også. Veldig greit å slippe å bære dem med seg og ta buss og sånn. Men takk for bekreftelse på at de kan med rotter ;)

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Da var time hos dyrlegen på Askøy dyreklinikk bestilt til mandag. Får se hva de kan. Det var visst en ny veterinær som skal se på dem. Håper hun kan sakene sine og at alt er vel med jentene mine. Mistenker forkjølelse eller muligens LVI (krysser fingrene for at det ikke er det) hos et par av dem.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Så var vi tilbake fra dyrlegen. Ingen tegn til noe galt, hverken LVI, midd, lus eller noe galt med øyne. Fikk skryt fordi hun mente de så rene og pene ut og hadde fin pels :D
Og 3 av 4 oppførte seg eksemplarisk og var veldig enkle å undersøke. Lille Luna hadde en detour inn i jakkeermet mitt og måtte fiskes ut, men etter det var det greit. Alt i alt gikk det over all forventning.

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Er det Askøy som er den mest anbefalte?

Eg gjorde jo masse søk rundtom då eg skulle innom med mine no i dag, men glømte av ein eller annan grunn å sjekke spesielt mykje her inne altså...
Enda opp med PetVet, veit at dyrebeskyttelsen i Bergen brukar dei, og dei virka ok.
Er forsåvidt fornøgd med den behandlinga eg fikk, hyggelige damer og alt det der, men i allefall den legen eg var inne hos hadde ikkje mykje rotte-erfaring, og fomla kanskje litt mykje.

Har tidligare vore innom Smådyrklinikken for kriseavliving av ein rottweiler, dei gjorde jo det dei skulle, og det gikk jo "bra" sånn sett, men etter at eg fant den tråden her har eg altså valgt dei vekk.

Kan godt tenke meg å bruke Askøy framover, om dei har mykje rotter innom der og har peiling kva dei gjør på. ( Eg bur omtrent midt i Bergen, så avstand hit og dit spiller liten rolle. ) Vil jo helst gå til folk med erfaring :]

Er det store prisforskjeller rundtom? Kosta ca nesten 500 hos PetVet for den sjekken eg gjorde no, og dei sa at kastrering var på litt over tusenlappen.

Post Reply