lurer

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

lurer

Post by siv »

rotte jenta mi lager små lyder når hun er ute å leker på gulvet, høres ut som klukke lyder :hm: er det noe galt med henne, hun virker helt frisk ellers, spiser normalt, er blank i pelsen å har klare øyne, hun er oxo veldig kvikk å aktiv, viser ingen tegn på noe sykdom i det heletatt, så jeg tror at hun bare prater , men så leste jeg oxo ett sted her at det kan være luft vei infeksjon :| sharon er en jente som bruker mye lyder, å vet at enkelte rotter gir mere lyd en andre
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Lyder er ikke bra!Lager hun fortsatt lyder mens hun farter rundt på mandag ville jeg tatt henne med til dyrlegen for sjekk.Bedre å være føre var,for om det er noe er det svært viktig å komme tidlig igang med kur.Pass på at det er varmt der hun er. :)

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Vår Jess lagde klukkelyder og viste ingen andre tegn til sykdom. Så vi bestillte straks dyrlegetime, og det ble konstantert begynnende lungebetennelse. Så jeg vil anbefale deg en tur til dyrlegen.

:-)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Samme med min Aurora også.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

:( huff da stakars liten å så jeg som har gått å trodd at hun prater, vet dere hvor mye det vil koste hos vetrinæren :hm:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Vi betalte 900 for full sjekk av alle tre + medisiner.
Dyrt, ja, men verdt hver krone. Det er ikke noe moro å ikke vite om de små er friske eller ikke.

:-)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Ingvild wrote:Vi betalte 900 for full sjekk av alle tre + medisiner.
Dyrt, ja, men verdt hver krone. Det er ikke noe moro å ikke vite om de små er friske eller ikke.

:-)
:shock: det var en grusom pris å betale bare forde vi vil ha våre små friske :| men men, ikke så mye annet å gjøre det, håper bare dyrlegen her i byen har peiling på rotter :hm:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

sharon hadde ikke lyst til å løpe rundt på gulvet i kveld, å hun ville heller ikke ha egg :|
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Syns det er like greit at hun ikke løper på gulvet nå.Små føtter bli fort kalde ;) La henne hvile seg på en varm,myk plass.Krysser fingre for at det ikke skal være noe guffent.... :thu:

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

tantepose wrote:Syns det er like greit at hun ikke løper på gulvet nå.Små føtter bli fort kalde ;) La henne hvile seg på en varm,myk plass.Krysser fingre for at det ikke skal være noe guffent.... :thu:
takk for støtten tantepose :) huff jeg er så beskymret for henne :( er så dumt at ikke dyrleger har åpent i helgene :| jeg får holde henne inne i buret jeg da å holde ett øye med henne, håper hun føler seg litt bedre i morgen
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

dyrlegen fant ingen tegn på sykdom hos noen av jentene mine :P
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Så bra da :D

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

ja vist han både lyttet å kjente på de å hørte ingen ulyd eller annet normalt så da er det bare å gå ut fra at hun prater :P
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Turbojentene

Post by Turbojentene »

Hun koser seg vel når hun hopper og tripper rundt på gulvet da :)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

skulle tro det ja :P hun elsker å hoppe å klatre opp på ting :lol: å hun er alltid aktiv enten i buret eller på gulvet i mellom kose stundene i henge køya hehe
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Post Reply