Når bør de slippe?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
blancka
Pinky
Posts: 27
Joined: 31 Dec 2007, 23:41

Når bør de slippe?

Post by blancka »

Uff....I dag så jeg at Marcus, som snart blir 3 år, ikke bruker bakbenene ordeligt :shock: Det ene sleper han bare etter seg mens det andre slepte han litt og brukte litt.
Synes også at han har blitt litt tynn :(
Stakkers gutten min...
Broren hans Tommy, som også blir 3 år snart, har en svulst som har vokst litt i det siste :( Ellers så virker formen hans ok.
Men viss Marcus bør slippe, hva så med Tommy?
Jeg har 2 til, men de klarer ikke å komme overens. Burene står likevel ved siden av hverandre. Men er redd Tommy vil bli ensom likevel.
HJELP :cry: Hva skal jeg gjøre :cry:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

uff :( Du vet nok best selv når nok er nok.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

blancka
Pinky
Posts: 27
Joined: 31 Dec 2007, 23:41

Post by blancka »

Jeg er veldig usikker...Synes så utrolig synd på han :(

Har prøvet å ringe dyrlegen flere ganger uten å få tak i de. Vil høre hva avliving koster :(

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Det er vanskelig å ta et slikt valg. Jeg måtte ta det samme valget da Snuskeruske, en vakker ung hunrotte, fikk kreftsvulst i juret. Min tanke den gangen var at hun nok ville klart seg noen uker til, men til hvilken pris.. Var det for min del eller hennes del jeg nølte. Jeg tror du må se på formen og mulighetene til bedring. Uten at jeg på noen måte kan råde deg til noe. Jeg tenkte at jeg ønsket at hun skulle slippe smerter jeg ikke kunne lindre. Dette er du den beste til å vurdere som kjenner dem. Har han vont, lever han et godt liv?
Et vanskelig valg. Uansett hva du måtte gjøre så har han levd lenge og hatt det godt og jeg tror du er den best kvalifiserte til det valget. Lett er det ikke, men du har støtte uansett hva du ser som den beste løsningen.
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Tenker på deg<3 Når du føler tiden er inne er det kanskje best å la dem reise sammen,så slipper både han og du det vanskelige med at han blir alene.Best å gjøre det mens du ennå syns de har et verdig liv.Varm klem fra meg!(,")",)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Huff, dette er et utrolig vanskelig valg.. husker når jeg lot min kjære Skråtti slippe... det var ikke lett! Han mistet ballansen og klarte ikke holde maten med forlabbene lenger og klarte ikke klatre mer, bare være nederst i buret, jeg ville så gjerne ha han en stund til, men tok valget å avlive han fordi livskvaliteten hans ikke var god lenger. Man må vurdere om rotta har det godt nok til å leve eller om det beste er å la dem slippe.. Man vil så gjerne ha dem hos seg så lenge som mulig, er jo så forferdelig vondt å miste dem :( Lykke til med valget, føler med deg!

Post Reply