Hakk i øre

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
andy
Pinky
Posts: 29
Joined: 24 Jan 2008, 04:31
Location: oslo

Hakk i øre

Post by andy »

For noen dager siden oppdaget jeg at Ventura (10uker) hadde en liten tynn skorpe på øre sit, fra ytterst og et pr. mm inn. Det så ut som hun bare hadde fått en knøtt liten rift som ville gro med en gang, så jeg tenkte ikke noe mer over det.. På ute tiden i morres så jeg på øre hennes igjen (du må virklig se god for å oppdage den lille riften, og så at skorpa holt på å falle av, og det er jo helt normalt, så jeg tenkte ikke noe mer over det da heller. MEN da jeg tok henne ut nå, så var skorpa borte og igjen var det et ganske godt synlig hakk i øre hennes :shock: Et helt rent hakk på 3mm, som liksom bare plutslig er der.. Er det noe å bekymre seg over .. eller gjøre noe med?
Nå er vi 7 med hale :)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

merkelig :hm: kan hun ha vært i slåss kamp med en annen kanskje så hun har blitt bitt i øret.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

andy
Pinky
Posts: 29
Joined: 24 Jan 2008, 04:31
Location: oslo

Post by andy »

Har ikke sett eller hørt henne i noe sloss kamp.. men vet jo aldri.. hun kan bli ganske inntens på de andre rottene... særlig når de andre rottene prøver å sove.. da spojnker hun oppå dem og vil leke...det henner de sier fra da, men har aldri opplevd at noen av dem har bitt noen gang :( .. de ørene er jo veldig tynne da..det skal vel kansje ikke så mye til, jeg vet ikke..?
Nå er vi 7 med hale :)

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

Jeg opplevde det samme med Navara, eldstejenta mi. Hu har nå et delt øre, men tror ikke det er noe å bry seg om så lenge det ikke kommer infeksjon. Altså, hvis det bare er et "rent" kutt. (arrester meg hvis jeg tenker feil da!?) Er bare en skjønnhetsfeil det
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Tror heller ikke det er grunn til stor bekymring. Men det kan jo hende at det kan være lurt å rense øret lett med noe bakteriehemmende og smøre det..
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

ene snuppa jeg har her mangler en ganske stor bit av øret, var slik når jeg fikk henne. Hun klarer seg helt fint uten den lille biten.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

En av minne tidligere rotter fikk også et hakk i øret etter at det datt av en bitteliten skorpe. Så lenge rottene går bra sammen ellers så er det vel ingenting å bekymre seg over. :) Ørene er jo så tynne at det skal sikkert ikke så mye krangling til før rottene får en liten fleng. :smack:

andy
Pinky
Posts: 29
Joined: 24 Jan 2008, 04:31
Location: oslo

Post by andy »

Ok, da tar vi det bare for en liten skjønnhetsfeil..Takk for svar :D Ser egentlig ganske kult ut.. agouti rex med hakk i øre.. ser ut som den vill rotta jo :smack: Kuleste rotta i gata :bravo:
Nå er vi 7 med hale :)

Post Reply