Kan man bli smittet?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Ja, det er litt skremmende tanke å skaffe meg enda en, for jeg er allerede utroooooooolig glad i Amigo! Det var så deilig at jeg snublet over denne siden, for her ser jeg at det slett ikke er merkelig å bli så knyttet til "de ekle dyrene" som noen våger å påstå at de er. Selv har jeg en venninne som eier en ørkenrotte, og det er vel igrunnen det som har fått meg til å skjønne at jeg også ville prøve.

Men jeg får så fort dårlig samvittighet. Jeg har igrunnen to av alt: to hunder, to katter og to kaninr. Har også en hest, og snart kommer en til. Da blir det bare Amigo som er "alene" selv om han kommer godt overens med "favoritthunden" (han er kun min, mens den andre hunden er mer som en familiehund).

Nei, jeg skal få tak i en rotte til, men ikke heeelt enda.. Akkurat nå ligger Amigo under genseren min, oppå bh'en:) Der liker han seg godt^^, Er rart å forestille meg å ha enda en å passe på mens jeg sitter her og er helt inneslukt i å lese om rotter.. Men det går vel:)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Da blir du sittende med to myke gode sussegutter oppå bh'en! :bravo:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Hihihihi=) Jaa=) Jeg har bestemt meg nå:) Lillebroren min på 14 år eeeeeeeelsker rotter, og har selvsagt falt pladask for lille Amigo. Går det bra om jeg kjøper Amigos bror fra samme kull som han selv? De var av topp foreldre og moren har aldri mistet en eneste unge, så det høres ut som veldig gode barn. Dessuten så er Amigo verdens beste rotte, og da er det jo en stor mulighet for at broren er like grei?=)

Perfekt julegave til broren min, har vi bestemt oss for:) Vi drar mest sannsynlig til byen på lørdag:)

Da lurer jeg på om jeg skal bare sette den nye rotta rett inn i buret til Amigo? Jeg har et annet bur også, som jeg kan sette ved siden av i begynnelsen, men jeg kjøpte Amigo nå mandag 13.oktober... Har de glemt hverandre?

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Det går kjempebra med en fra samme kull (så lenge det er samme kjønn. Veldig viktig). Sett de sammen i sengen din først eller noe slik at du er sikker. Kan være de husker hverandre, så sannsynligheten for at alt går fint er veldig stor. :sol:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Åååh, så supert=) Blir nok koselig med en rotte til da^^, OG: Jeg slipper å tenke på at jeg kanskje ikke blir like glad i den nye, for den skal jo være lillebror sin^^,

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Bare vent, du blir nok like glad i begge ;)
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg håper det=)<3

Oda---
River avispapir
Posts: 942
Joined: 05 Apr 2008, 22:28
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: Nesodden
Contact:

Post by Oda--- »

Så flott at du får en til, eller at lillebroren din får en :)
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jada, det blir morro det=)<3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

:thu:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

utyske
Sofaspiser
Posts: 161
Joined: 19 Aug 2007, 19:02
Location: Vestfold.

Post by utyske »

Ikke for å virke utbrytende, MEN NÅ BLEI JEG GLAD. Ha ha.
Du har min respekt for at du innrømmer feilinformasjon, og til og med gjør noe med det! Kjempeflott! Dere kommer til å få det kjempefint, alle sammen! De vil nok trives kjempegodt sammen bare du har stort nok bur til begge.
Vil tro de kommer til å gå veldig fint sammen, småtasser er som regel veldig lett å få sammen.
Lykke til videre med godt rottehold!

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Hahaha! Ja, jeg er veldig lei meg for at jeg enda ikke har kunnet gjort noe med det.. Men nå blir alle glade! Amigo blir glad for å få en liten venn, jeg blir glad for at jeg kan gjøre ham glad, og lillebror blir glad fordi han får et ønske oppfylt som han har hatt leeeenge.. :)

Er det noen som vil gi meg mail-adressen deres slik at jeg lett kan sende dere bilde av buret mitt? Det er et bur vi har brukt til å ha nymfeparakitt i, og JEG syns det er veldig stoooooort..!:)

Det hadde jeg satt ENORM stor pris på om noen ville gjøre=) Jeg vil jo så godt jeg kan gi Amigo (og den nye) et best mulig liv=)

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Har sendt deg pm :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Takktakk:) Har sendt deg to bilder nå=)

kriwin
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2007, 00:47
Location: Tromsø

Post by kriwin »

Hei, og velkommen til forumet.
Jeg kan garantere at de ikke har glemt hverandre. Jeg kjøpte mine to første rotter i en dyrebutikk. De hadde tre søstre, men vi ville bare ha to pga av burstørrelsen. To uker etterpå var jeg innom butikken for å kjøpe stæsj til rottene og så at den siste rotten fremdeles ikke var solgt.

Fikk fryktelig dårlig samvittighet og overtalte samboeren min til å få den også. Da vi kom hjem satt vi den i et eget bur og tenkte at ho skulle få bo der så de ble vant til lukten av hverandre igjen. De vill ingen av rottene ha noe av: alle tre var helt hysteriske etter å få tak i hverandre. Vi bestemte oss for å ta sjansen på å slippe ho inn og gjensynsgleden var veldig stor. Da hadde de vært separert i over to uker. Så da måtte vi kjøpe et større bur.

Ang smitte: Det eneste sykdommen jeg har hørt om som smitter ved kontakt er GMR og GBC syndromet ("Get More Rats" og "Get Bigger Cage"). Disse er til gjengjeld ekstremt smittsomme, så pass opp :D
R.I.P. Bianca, Dr. Jekyll, Ms. Hyde, Honey, Luna, Gaia, MayDay og Jinx

Post Reply