Hjelp meg!!

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Hjelp meg!!

Post by BabyLizz »

Som om dagen i dag ikke var rot(t)ete nok, så tror jeg at Amigo har blitt syk. Jeg har aldri hatt syke rotter før, men det virker slik. Pelsen hans er skikkelig bustete og står til alle kanter. Han løper ikke, men han går med krummet rygg akkurat som om han lister seg av gårde. Han spiser og drikker, men han ser helt rar ut.. Han er skikkelig sløv og ser nærmest dopet ut.. Jeg får lov til å klø ham over hele han, men når jeg gjør det på ryggen så krummer han seg. Han flytter seg ikke eller noe sånt, bare krummer ryggen. Han er ikke redd av seg, så han er ikke skrekkslagen eller noe sånt. Nå sitter han på en hylle og spiser ost, og bryr seg ikke om noe annet enn akkurat det..

Skal jeg ringe veterinæren? Har dere noen tips?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg synes godt du kan ringe veterinæren. Hvis han reagerer uvanlig på å bli tatt på ryggen kan det hende han har vondt uten å gi sterkt uttrykk for det, og det at han har bustepels og er blitt sløv er også mulige sykdomstegn :|
Håper det er noe han kommer seg fort av.

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Nå fant jeg ham liggende sammenkrøllet i buret (buret står åpent på badet) og normalt sett hadde han jo ikke villet ha vært i buret når han har så mange andre muligheter..

Nå tok jeg ham og satte ham på skulderen min, så får han være hos meg hele tiden. Han krabber litt rundt der oppe og vil utforske litt, men han er helt annerledes ut. Han ser eldgammel ut på en måte.. Har ikke ringt vet'en enda, men gjør det om han ikke er bedre i morgen.. Han snuser i luften og sånn, så han er ikke helt tafatt..

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Jeg syns det høres ut som om han har innvollsorm. Da krøker de seg gjerne sammen, og spiser ofte mer enn vanlig fordi ormene tar all næringa. Men magen blir gjerne oppblåst, ikke tynn, og derfor syns det ikke alltid med en gang.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

Post Reply