HJELP! oppblåst mage hos rotteunge

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Rottelooover wrote:CamillaLangenes: Ok sorry :P


Annbritt:
det er jo i en artikkelen du skrev inn det står at det er genene i HW som gir MC:
Jeg giver også ret i, at du kan reducere risikoen, men du kan ikke avle det ud af high-white linier. Det er en del af genet eller generne der skaber markeringerne.
:lol:
Beklager, så er det mig der husker forkert :oops:
Men i hvert fald, der skal high white til for at give high white baseret MC, det var egentligt det jeg ville frem til. De to ting hænger sammen. Normale aftegninger, bortset fra self, kan ikke give MC, uanset at der skulle ligge high white bag.

Kan se, at Makula i hvert fald ikke er blazed. Jeg ved ikke om han kan have haft en mindre high white aftegning inden han fadede, så jeg vil se om jeg kan finde et babybillede af ham.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

De resterende ungene du hadde annonse om på finn.no hadde ikke vanlige tegninger, de var overmarkert og i ingen av de med husky tegninger så ut som husky. Har noen av de resterende ungene mistet noe av farven?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

CamillaLangenes
Pinglerotte
Posts: 35
Joined: 29 Jan 2009, 21:09
Location: Kristiansand Vest-Agder

Post by CamillaLangenes »

hadde ikke bilde av alle i annonsen da min data kræsja så hadde lite med bilder av alle, så ble litt gamle bilder av ett kull som jeg hadde tidligere, jeg har beholdt den ene jenta selv, ho har ikke mistet noe farge. Ho er European berkshire.
Kim, Millie, Blondie & Rouge <3

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Nej, det er kun husky, der mister farve, ikke american berkshire.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Rottelooover wrote:Ja, hun er det. Makalu er ikke blazed, men hun kan jo ha highwthite som er blitt skjult av Siamese tegningen, som vistes når hun var liten. Spørr Tora, hun vet det sikkert.
Annbritt skrev:
Kan se, at Makula i hvert fald ikke er blazed. Jeg ved ikke om han kan have haft en mindre high white aftegning inden han fadede, så jeg vil se om jeg kan finde et babybillede af ham.
Jeg endret fargetemperaturen på bildet litt - hvis dere snakker om samme rotte (Makalu / Makula); er det sånn å forstå at dere fortsatt mener denne rotten ikke er blazed? Hva er det i så fall den har på sin venstre side av ansiktet + oppover langs neseryggen?

Image
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

jeg har alltid ment han er blazed, tar meg den frihet å legge ut et babybilde av ham fra oppdretters side:

Image

ser man nøye etter er simitegningen brutt på venstre side av hodet. i tillegg er han enten hooded eller varigated. jeg vet det var minst èn annen varigated simi i kullet, men slikt er jo umulig å se når de vokser opp. se på ungen i midten på bildet under; varigated.

Image

ellers så burde alle ungene i kullet blitt himalaya, siden far er simi og mor er pew. det kom både simi og himi, dermed må mor være skjult himi. himitegningen synes kanskje ikke fordi hun f.eks er blazed..?


Image
her er han nummer tre fra høyre. ser litt ut som den helt til venstre også er blazed?

Image
resten av kullet, nummer tre fra høyre er i alle fall blazed, og både den og den helt til høyre kan ha antydning til varitegninger.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Hmmm... jo, på babybilledet kan det godt se ud til antydning af blaze... Men som sagt, det har ikke den store betydning, for det bør ikke kunne give MC med en black hooded.
Så jeg efterlyser stadig billeder af mor og hendes unger før jeg hopper med på ideen om MC.
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Jeg er ikke helt inne i dette emnet her, så kan du være søt å forklare hvorfor blazed x hooded skal være tryggere enn blazed x self?
viewtopic.php?t=2937&highlight=highwhite
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

det var jo sagt fra sterten av at det kunne være fare for mc i dette kullet synes jeg å huske. mor var vel blased

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Det står i stamtavlen at mor er/var blazed himalaya.
Og til og med i stamtavlen står det at hvis man skal avle, så bør det gjøres med partner som er enten self eller berkshire.
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

står hun er bærer av HW så hvis det skal avles på avkommet er dette med i beregningene. å finne en partner som er delf eller irish ville vært det beste

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: HJELP! oppblåst mage hos rotteunge

Post by anita »

<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

Post Reply