Pris på Stronghold

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Pris på Stronghold

Post by renya »

Eg har vore og "handla" stronghold i dag, og sitter midt oppi distribuering av medisin no, og reknar med at alt skal bli fryd og gammen i heimen etterkvart. :)

Men eg stussa veldig på prisen... Sist eg kjøpte Stronghold, fikk eg to og ein halv tre-pakning for ca 500,-(8 pipetter), og eg meiner behandlinga kom på ca 60-70kr per rotte.

No kosta det ca 225 kr per pipette, det vart trippelsjekka av dei i resepsjonen men dei meinte alle at når det stod pris for "ein" så var det pr pipette. Høyrest det riktig ut? Kva plar folket betale? Dette vart eit kraftig innhogg og no skal vi leve på knekkebrød i ferien, yay!

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Mener du at de tok en tre-pakning med Stronghold, sa at pakken inneholdt 3 pipetter, og at hver pipette kostet 225 kr?

Stronghold selges bare i tre-pakninger, og prisen som ligger inne i datasystemet skal være for pakken med varenummeret. Det står ikke noe varenummer på enkelttuben. Apoteket skal bruke strekkoden på pakken, og da skal prisen komme opp automatisk!

Det er mulig at hvis det har stått "2 tuber" på resepten din, har de laget en "anbruddspakke" til deg, for at du ikke skal få for mye. Men da burde de ha informert deg om det, og sagt at det var billigere å få veterinæren til å skrive ut hele pakninger.

Det spørs om du har vært utsatt for en sommerhjelp eller to...

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Kjøpte det hos dyrlegen, og det var tre resepsjonistar involvert iom at dei sjølve tykte det var dyrt, men dei tok 225 (ca) per pipette ja, ein pakke vart 6-700 kr etc.

Tør eg tusle tilbake med kvitteringa? Eg kjøpte berre nok til ein omgang no med behandling, må ta resten på neste innskudd på konto.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Hvis du ringer opp et apotek og spør hva hele pakken koster der, bør du kunne gå tilbake til veterinæren og antyde noe om prisen etterpå...

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Da har de tatt feilpris tror jeg. Det skal være prisen pr pakke
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

tronni
Stjeler mat
Posts: 61
Joined: 11 Jun 2008, 23:57
Location: sandnes
Contact:

Post by tronni »

hvor mange rotter har du? Når jeg kjøpte stronghold kjøpte jeg kun én pipette, til tre rotter. To dråper i hver nakke en gang, og volà, slutt med kløing og sår.

Jeg synes å huske jeg betalte rundt 100 kr for den.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

:shock: :shock: :shock:
det var dyrt
jeg betarle 199,- for en pakke

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Det er mulig at du betalte for dyrlegetime også? Nede hos meg koster timen 300kr uansett.

Da mine fikk midd betalte jeg 500kr tilsammen; 300 på timen og 200 på stronghold. (3 rotter)
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Eg har sju rotter, og vi var ikkje til konsultasjon. Det er kun for medisin. :)

Midnight-Galaxy
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 25 Jan 2009, 23:52
Location: Kongsberg

Post by Midnight-Galaxy »

Det koster kun for pakka, altså ikke for hver pipette inni den... hadde jeg vært deg ville jeg gått tilbake! er mye ekstra penger du har betalt for ingenting.
*Linda*


Image

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Det kostet 175,- per pakke på apoteket, så få igjen penger fra Stend og få resept i stedet :D ;)
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply