Ratrace /Karmas/RotteHeimens samrbeidskull*utgår*

Moderator: Moderatorer

Locked
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Ratrace /Karmas/RotteHeimens samrbeidskull*utgår*

Post by wollf »

Settes sammen i Mai


Pixie Lott
Image
Agouti Berkshire
Aa Hh
xx.09.11
Eies av Ratrace
Pixie kommer fra imazoo og ble kjøpt på midtun zoo i åsane
Hun har bodd hos meg siden november 2011
Pixie har ikke vært syk siden hun kom til meg, men har slitt litt med ørene, vetrinær har sett inn og undersøkt uten å finne annet enn rusk, ørrene er skyllt og ette det har hun hatt mindre problemer.
Vekt ved parring vil komme, men pr dags dato er hun 319g
Pixie er en ramperotte, en skikkelig en. Hun er plagsom og sjarmerende på en gang, hun løper over alt, er en skikkelig villrotte i gangen, ikke redd NOE og da mener jeg alt fra ild til høyder. Hun elsker å stjele mat fra meg eller de andre her i huset. Men da løpingen og hoppingen er over kommer hun smygende opp i sofaen for mer kos og kjærlighet, og legger seg godt inntil mamma.
Image
Pixie har et meget tydelig rottespråk, nesten litt for tydelig så noen av de andre hadde litt problemer med henne i starten. Hun kan også være noe intens og plagsom for de eldre, men hun lager ikke bråk og var flott ved intro av nye hunner. Hun er noe dominant, men ikke på en aggresiv måte, hun leker ved å legge andre på rygg og humper dem ved løpetid. Men som sagt har hun aldri laget bråk, blir det bråk er pixie rask til å vise at hun ikke har en høy posisjon ved å legge hodet lavt.

Pixie har ikke stamtavle, så derfor ikke kjennte foreldre. Jeg kjenner til to av hennes søsken. Resten endte desværre opp som slangemat

Karantenespørsmål:

Sist kontakt med nye eller andres rotter:

Dette blir jo da ved parring, og da ungene skal inn i jenteburet
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Så godt dette lar seg gjøre så ja


Ratrace Start
Image
Russian Blue variegated headspot mm
aa rbrb He/he dudu
10.04.11
Start eies av Tora/Torasrotter
Han er fra mitt eget oppdrett Ratrace
Bodd hos torra siden 6 uker
Ikke vært syk.
Flekkis (Start) er veldig rolig i hodet og fant seg fort til rette i flokken til tora..
Han er utrolig leken og vil helst bort å slikke fingre så fort han får muligheten..
Han var en skikkelig spretten kar når han var liten, løp frem og tilbake mens han prøvde å fange fingrene hennes..
Selv om han er rolig i hodet (blir ikke så lett stresset) så tror jeg ikke han blir en rotte som sitter stille på fanget i timesvis..
Han hadde ikke noe god heng når han var liten, men nå er han som en god indrefilet :) Han er en sånn rotte som forsvinner litt i buret hvis man ikke husker på han. Han krever ikke oppmerksomhet, han er bare veldig glad når han får det. Han minner litt om skunken i Bambi :) Han har blitt introdusert til både store og små rotter, inkl en som ikke var så snill med de andre rottene. Men han har ikke vist noe negativ oppførsel i noen av situasjonene!
Stamtavle kan sees her: https://sites.google.com/site/wollfratrace/kull-f
Ingen avvik fra ntf avlsveileding

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter
: Ved sammensetning
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Behandling pågår nå.



Hvis kullansvarlig ikke er den samme som eier, kan eier kontaktes av kunde: JA
Pris: 300 for en, 500 for to


Farge: Agouti, black, Blue, evt overaskelser
Tegning: European Berkshire
Ører: dumbo, dumbobærere
pels: glatt


Begrunnelse for parring:
Føre tippeligakullet bidere, få inn nytt blod gjennom pixie, begge har herlige personligheter, men utfyller hverandre godt ved at hun er for frempå og han litt for lite. det kan bli en god kombinasjon og en godt tilskudd til rottenorge

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Ratrace/Toras rotter sammarbeidskull (ratrace kull J)

Post by wollf »

vekt før parring kommer, oppdatering over hvilke farger kommer også da jeg får sett grundigere på det

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ratrace /Karmas/RotteHeimens sammarbeidskull(ratrace kul

Post by Tonje Lenore »

wollf wrote:kan du oppdatere at parring mellom pixie og start er oppservert på fredag.
I tillegg blir det et sammarbeidskull mellom RotteHeimen også når ungene er født skal de være
hos Tonje Lenore,. RRKRRH;)
pixies vekt kommer senere samme med kulltema.
Pengene fra kullet går til en felles pott som vil gå på å skaffe oss nye avlsrotter
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ratrace /Karmas/RotteHeimens sammarbeidskull(ratrace kul

Post by Tonje Lenore »

pixie termin i morgen, har bygget rede.
vi venter i spenning.
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ratrace /Karmas/RotteHeimens sammarbeidskull(ratrace kul

Post by Tonje Lenore »

ingen unger har kommet. kan ikke kjenne unger i magen heller. misstenker innbillt. om det ikke er unger der og pixie går i løpetid igjen er planen å prøve på nytt
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ratrace /Karmas/RotteHeimens sammarbeidskull(ratrace kul

Post by Tonje Lenore »

Start skal komme til Bergen slik at vi prøver en gang til :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Locked