Ratrace / RotteHeimen samarbeidskull! *avlyst*

Moderator: Moderatorer

Locked
Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Ratrace / RotteHeimen samarbeidskull! *avlyst*

Post by Tonje Lenore »

Bedre seint enn aldri! :crazybonk:

Pixie Lott
Image
Agouti Berkshire
Aa Hh
xx.09.11
Vekt: 323 g
Eies av Ratrace men er nå hos RotteHeimen
Ratrace sier dette om Pixie:
Pixie kommer fra imazoo og ble kjøpt på midtun zoo i åsane
Hun har bodd hos meg siden november 2011
Pixie har ikke vært syk siden hun kom til meg, men har slitt litt med ørene, vetrinær har sett inn og undersøkt uten å finne annet enn rusk, ørrene er skyllt og ette det har hun hatt mindre problemer.

Pixie er en ramperotte, en skikkelig en. Hun er plagsom og sjarmerende på en gang, hun løper over alt, er en skikkelig villrotte i gangen, ikke redd NOE og da mener jeg alt fra ild til høyder. Hun elsker å stjele mat fra meg eller de andre her i huset. Men da løpingen og hoppingen er over kommer hun smygende opp i sofaen for mer kos og kjærlighet, og legger seg godt inntil mamma.
Image
Pixie har et meget tydelig rottespråk, nesten litt for tydelig så noen av de andre hadde litt problemer med henne i starten. Hun kan også være noe intens og plagsom for de eldre, men hun lager ikke bråk og var flott ved intro av nye hunner. Hun er noe dominant, men ikke på en aggresiv måte, hun leker ved å legge andre på rygg og humper dem ved løpetid. Men som sagt har hun aldri laget bråk, blir det bråk er pixie rask til å vise at hun ikke har en høy posisjon ved å legge hodet lavt.

Pixie har ikke stamtavle, så derfor ikke kjennte foreldre. Jeg kjenner til to av hennes søsken. Resten endte desværre opp som slangemat

Karantenespørsmål:

Sist kontakt med nye eller andres rotter:

Dette blir jo da ved parring, og da ungene skal inn i jenteburet
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Så godt dette lar seg gjøre så ja


Ratrace Kippe
Image
(Bilde lånt av Christina)
Russian blue agouti bs dumbo
Kippe eies av Christina
Ikke vært syk.
Eier av Kippe sier dette:
Kippe er en rolig, kjælen koseklump med et fantastisk gemytt! Under intro med store og små har han alltid vært eksemplarisk og aldri vist tegn til dominans eller usikkerhet. Han lukter litt og deretter går å gjør sitt igjen!
Mot de andre rottene, oss og ukjente mennesker er han rolig, aldri biti, vist usikkerhet eller nervøsitet. Han er som regel alltid fornøyd og en veldig avslappet rotte og en god leder i flokken.

Kippe har aldri vært syk, har vært noen neselyder, men sluppet unna medisiner da det ikke har vært noe lyder i lungene eller surkling eller dårlig allmenntilstand!

Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter
: Ved sammensetning
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Ferdig behandlet for lus

Hvis kullansvarlig ikke er den samme som eier, kan eier kontaktes av kunde: JA
Pris: 300 for en, 500 for to

Farge:
Agouti Og Russian Blue Agouti med mulighet for*
Blue/Blue Agouti - Hvis Kippe bærer blue (Pixie sin bror er blue, så det er sannsynlig at hun bærer det)
Russian Silver Agouti - Hvis Kippe bærer Blue og Pixie bærer Russian Blue + Blue)

Eventuelt overasskelser.
Ører: dumbo, dumbobærere
pels: glatt

Begrunnelse for parring:
føre inn nytt blod i ratracelinjene, pixies herlige gemytt og røffhet (utforskende, frempå, livlig og uredd) er noe som vi håper på å få frem mere av. kippe er en god kandidat da han er en rolig og tilbakelent type som er lett å intrudusere til andre hanner store som små
vi håper på at deres kombinasjon skaper trygge, sosiale rotter med ønske om å utforske, og som er flokksmarte
og gode kjælerotter


Hilst på hverandre 20 august, samensatt 26/27 august!
3 sept - action i buret
10 sept - gikk i løpetid, satt i mindre bur da Pixie er for rask så Kippe ikke
klarer å følge helt med
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ratrace / RotteHeimen samarbeidskull!

Post by Tonje Lenore »

Parring observert 14 sept
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ratrace / RotteHeimen samarbeidskull!

Post by Tonje Lenore »

Pixie har fortsatt samme vekt, ikke gått opp eller ned
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Ratrace / RotteHeimen samarbeidskull!

Post by Tonje Lenore »

Pixie har ikke gått opp eller ned i vekt
ettersom hun er over året, vil vi ikke prøve mer!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Locked