Zickan's Jane Doe (julsmust)
- 13.11.13
- Silver black berkshire
- Eies av Ratrace/wolf
- Kommer fra Zickan's oppdrett
- Rotten er importert i fra Sverige, men har bodd i Norge hos Ratrace siden 6 ukers alder.
- Ingen sykdom
- Vekt: 285g
- Jane er en livlig liten jente, hun er høyt og lavt og raser rundt i buret. Ikke type en adhd rotte, men en som elsker å leke og bli jaget. Hun fryder seg om hun blir jaget rundt av hånden min og kommer hoppende for å "ta" meg før hun løper igjen. 100% tillit til meg og finner seg i det aller meste. Nøytral i flokken og går godt med alle. Tatt introer godt med både unge og eldre rotter.
- Stamtavlen hennes ligger her:
http://zlitter.weebly.com/julungar.html
Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter:
Rottetreffet 2014.
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke:
Mai 2014.
Ratrace Shiva (småtten)

- 03.07.13
- Mink husky rex
-Eies av Dragon Rats rattery.
- Kommer fra Ratrace rattery.
- Vært hos eier fra 5 ukers alderen.
- Ingen sykdom
- Vekt 550g.
- Veldig lett å håndtere, han er kontaktsøkende, nysgjerrig og liker å få kos. Popper øyner og gnisser tenner. Han har aldri bitt noen. Han slapper av og henger fint i hånda når han blir løftet.Adferd mot rotter - Han er verken dominant eller underdanning, veldig harmonisk i flokken. Leker og steller med dei andre. Aldri skadet burkamerater. Tok fint imot det nye flokkmedlemet Goliat då han kom. På rottetreffet i drammen 2013 var han best i sin klasse (junior).
Stamtavlen finner du her:
https://sites.google.com/site/wollfratr ... ace-kull-m
Karantenespørsmål:
- Sist kontakt med nye eller andres rotter:
Rottetreffet 2013.
- Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke:
Aldri.
- Hvis kullansvarlig ikke er den samme som eier, kan eier kontaktes av kunde:
Ja.
- Pris:
400 for 1, 700 for 2.
- Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene?
Ja
Forventinger til
Farge: Black, Mink, med muligheter for cinnamon, amber, og chokolade. evt overaskelser
Tegning: Berkshire husky, og berkshire
Ører: Toppører
Pels: 50% rex og 50% glatt
Begrunnelse for parring:
- Jane er et herlig tilskudd i Norsk avl. Hun er livlig, rask, smidig og fra en godt oppfulgt linje.
Da Småen er fra en en av de nyoppstartede linjene mine, kan denne parringen være med å å skape nytt avlsmateriale. Småen er en rolig kar med smidig kropp noe som passer bra med Jane. Jeg satser på nette fine rotter med liten overvekt i familie for å kunne spe ut den feite slekten jeg har i mine linjer. Satser på lekene, underholdene og tillitsfulle rottebabyer med god helse