Ratrace Blenda
Født: 31.03.14
Fenotyp: Agouti self rex
Eies av: Kamilla Grønnestad
Sykdommer: Nei
Opprinnelse: Ratrace oppvask kull
Er rotten importert: Nei
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Fra hun var 5 uker gammel
Sykdom: Nei
Vekt ved parring: 304g
Temperament: Blenda er ei aktiv jente. Full i energi å sprell, men likevel veldig kontaktsøkende. Veldig frempå å springer i hælene på meg når hun er løs. Hun er der det skjer. Henger fint under håndtering. Godt rottespråk, da hun har gått godt sammen med resten av flokken fra dag 1. Det er også herlig å slappe av i sofaen med mamma. Da ligger hun gjerne å gnisser tenner under genseren min.
Stamtavle: Ja,
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Nei
Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: Juli 2014.
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: September 2014
Hannrotta:

Zilu´s Prins Håkon
Født: 26.08.13
Fenotyp: Russian Blue Hooded dumbo
Eies av: Kamilla Grønnestad
Sykdommer: Nei
Opprinnelse: Zilu´s Rats
Er rotten importert: Ja
Hvis ja, dokumentasjon: Har alt av dokumentasjon, kan sendes om ønskelig.
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Siden September 2013
Sykdom: Ingen
Vekt ved parring: 520g
Temperament: Theo, som han kalles er en herlig gutt. Han er veldig frempå å vil ha kos å oppmerksomhet, men er likevel den roligste i flokken. En mild type som henger som smør i hånden. Han er nøytral i flokken, trekker seg litt vekk om det noen bøller med hverandre. Snill i alle introer. En gutt som min lille tanteunge på 5 han styre med så mye hun vil. Han er med på alt.
Stamtavle: Ja, http://bigstones.no/guttene-2/zilu-rats ... h-kon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Nei
Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: Da Gabriel kom inn i flokken som baby. Desember 2013.
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: September 2014
Forventinger:
Farge: Agouti med mulighet for black, rb og rb agouti
Tegning: Self, hooded
Ører: Dumbo, toppøret.
Pels: glatt, rex.
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Ja
Begrunnelse for parring:
Theo(prins Håkon) er Dansk import, og ble importert med tanken om at han kunne brukes i avl om han egnet seg. Noe han klart gjør. Jeg eier også to av søstrene hans, som er fantastiske rotter. Han og Blenda utfyller hverandre godt, da han er en litt mild og rolig type, mens hun er aktiv og frempå. Begge er friske, veldig snille under håndtering og går supert i flokk. Har stor tro på at dette kommer til å bli en god kombo.
Temaet blir neglelakk, altså navn på neglelakker :cheerful:
Link til kullet: http://bigstones.no/kull/Kull%20A.html" onclick="window.open(this.href);return false;