Hunnrotta:

Navn: Ratrace Kneppe Kitty
Variant fenotype: Dark pearl self
Fødselsdato: 26.07.14
Eier: Wollf/ratarce
Opprinnelse: Sammarbeid mellom ratrace og dragonrats
Er rotten importert? Nei
Hvor lenge rotta har vært hos eier: Siden 5 uker
Sykdom: Ingen
Vekt ved parring: 304g
Temperament: Hun er en liten turbo, høyt og lavt, men har roet seg siste mnd. Hun har tid til å kose litt i buret og kommer altid bort til luken for å sjekke om jeg har med meg noen godsaker. Hun kommer til å bli leder i flokken en dag. Modig og uredd, frempå og stabil. Ikke noen problem i intro med voksene eller unge rotter. Går overens med alle.
Stamtavle: Ja
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Ingen, bortsett fra at hun er pearl som NTF har hatt en advarsel på tidligere
Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: Julen 2014, Bikas rotter og baby fra Grunnstoff kullet
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Juli 2014
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Nei. Det er litt uheldig at Svenskene kommer i hus mens mor er gravid. Men disse vil ikke stå i samme rom som mor før karantenen er omme.
Hannrotta:

Navn: Ratrace Noah
Variant fenotype: Russian blue agouti berkshire
Fødselsdato: 21.09.13
Eier: Anneli Nylund
Opprinnelse: Ratrace
Er rotten importert? Nei
Hvor lenge rotta har vært hos eier: 5 uker
Sykdom: Ingen kjente
Vekt ved parring: 650g
Temperament: Noah er en snill, rolig og egentlig litt lat rotte, han kan ligge å bli strøket på mens han gnisse tenner i timesvis, spesielt om han ligger og drar seg i favoritt hengekøyen sin, da legger han seg på rygg for å få kos på magen. Det har gått fint under introduksjon med både eldre og yngre rotter, han tok kjapt rollen som alfa i flokken og er veldig trygg på seg selv.
Stamtavle: Ja
Tidligere kull: Nei
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Ingen
Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: Januar 2013
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: November 2013
Hvis kullansvarlig ikke er den samme som eier, kan eier kontaktes av kunde: Nei
Pris: 400 for en, 700 for to
Annet: Info om far sitt kull :https://sites.google.com/site/wollfratr ... d-lindgren
Info om mor sitt kull: https://sites.google.com/site/wollfratr ... l-q-andeby" onclick="window.open(this.href);return false;
Forventinger til
Farge: Agouti, Black, Cinnamon, Mink, Pearl, Cinnamon pearl, med mulighet for flere overaskelser som dove, russian blue, russian blue agouti, russian dove osv om mor er bærer av russian blue
Tegning: Berkshire, varigated, variberk, head spot.
Ører: Toppører
Pels: Glatt
Begrunnelse for parring: Mor er fra mitt Andeby kull, hun ble parret med to slekter som er lite beslaktet med mine andre linjer i håp om at hun ville vokse opp å passe med en hanne fra mitt bibelkull. Det viste det seg at hun gjorde. Denne aktive frøkenen trenger en rolig og gode hannen vil passe perfekt med Kitty gemytt messig.
Nå har Noah en veldig godt dokumentert slekt som jeg kjenner godt. Jeg kjenner også til en del jursvulst på hans morside. Derfor håper jeg at Kitty som har en mor med lite svulster skal være med å dra denne linjen vekk derfra. Jeg satser på rolige bamser med lang levetid og med helsen til slekten hos begge tror jeg ikke det blir noen fare.