Vurderer å oppheve avlsforbud

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Så du skjønner ikke hvorfor jeg vurderer å oppheve avlsforbudet?
Du skriver jo "vi som ikke skjønner hvorfor avlsforbudet skal oppheves". Hvem er vi?

*Innlegget er endret*
"Dere" er jo ikke akkurat frie for annmerkninger dere heller da..
Jeg må jo nesten si som dere sier da; At man må bruke det man har, selv om det er noen negative sider med det :P Det virker på meg som at dere bruker det som en unnskylding, hvorfor kan ikke jeg gjøre det?

Synes nå at grunnen til å fjerne avlsfobudet er gode nok, men betyr det at jeg skal gjøre det da? Det er tross alt under vurdering.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Anette wrote:
Alvrina wrote: Men liker å erfare ting selv og bedømme litt utifra det. Ikke for å være frekk, men jeg har opplevd alt for ofte at folk sier ting som ikke stemmer.
Men hvis du skal vurdere en linje og ikke stoler på det folk forteller...?
Hvordan skal du da kunne vurdere adferden til de forskjellige rottene? Det er jo ikke mulig å se alle selv?
Man er jo nødt til å stole på de som har rotter fra det gjeldene kullet?

Har ikke sagt at jeg Ikke stoler på Kikky. Men f.eks hun som hadde Stein og Saki har jeg ingen tillit til.

èn ting, jeg har dessværre ikke mulighet til å svare mer i denne tråden før Mandag da jeg skal være hos kjæresten min og der er det ingen pc.
Jeg kan kun lese via internett leseren på PSP'en min.

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Det ser heller ikke ut som Renate skjønner hvorfor det skal oppheves, så da antar jeg at det er "oss". Og nei, jeg skjønner ikke hvorfor du skal oppheve avlsforbudet.¨

Alvrina wrote: *Innlegget er endret*
Unnskyld? Pass deg for personangrep.

Det var vel gode grunner til at avlsforbudet ble satt i utganspunktet, og det er jo ikke så lenge siden det ble gjort, og det var snakk om kastrering. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor det skal oppheves.

Alvrina wrote: Eller mener du at jeg sier ting som ikke stemmer
Man vet jo aldri.
Last edited by Intet on 27 Apr 2007, 21:51, edited 1 time in total.
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Føler litt for å komme med et inspill angående Neo, da det mangler et par ledd. Jeg hadde Neo fra han ble født til han ble omplassert høsten 2005 (dvs ca 9 mnd) og han hadde hele tiden et upåklagelig temperament. Han ble omplassert til Oslo, forsøkt introdusert til en annen hannrotte som ved hvert eneste møte angrep, jagde eller på andre måter traumatiserte Neo. Neo ble da boende alene i noen måneder. Deretter ble han flyttet en snartur til Johanna, før han havnet hos Himi-Zoo, hvor han bodde en god stund. Fant ut at han hadde blitt omplassert igjen til Kikky og bodde der en periode før Ida Elise hentet ham.
Mulig jeg ikke har fått den hele og fulle historien og alle detaljene, men tror det skal være et passe dekkende sammendrag. Han har visst også blitt avlet på, men dette kullet har jeg ikke hørt noe konkret om, så der vet sikkert Ida Elise mer.

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Alvrina wrote:"Dere" er jo ikke akkurat frie for annmerkninger dere heller da..
Jeg må jo nesten si som dere sier da; At man må bruke det man har, selv om det er noen negative sider med det :P Det virker på meg som at dere bruker det som en unnskylding, hvorfor kan ikke jeg gjøre det?
I tråden "avlsveiledningen???" skriv du at du syns det er dumt at folk bryt avlsvegledningen, fordi at du var så redd for at når "høvdingane", som du så fint formulerte det, gjorde ein ting, gjore dei andre det same. Er det ikkje det du gjer her no? Sidan eg brukar det som unnskuldning, kan du også? Og du kan ikkje samanlikna dette med mitt kull, då det er snakk om to vidt forskjellige ting.

Ein av forskjellane, er for eksempel at det er du sjølv som har sett avlsforbudet på dette kullet. Det er også snakk om aggressivitet/dominans i sjølve kullet det er snakk om å oppheva avlsforbudet på, medan det i mitt kull er snakk om eit størrelsesmessig problem = kan ikkje samanliknast, men prøv gjerne, om du vil (men då i ein anna tråd).
*Innlegget er endret*
Dette er usakleg. Hald deg til tema, eller lat vera.

renatsko
Bygger bol

Post by renatsko »

Intet wrote:Det var vel gode grunner til at avlsforbudet ble satt i utganspunktet, og det er jo ikke så lenge siden det ble gjort, og det var snakk om kastrering.
Ja, apropo den kastreringa. I den tråden du nevner kastraksjon, skriv du også at begge (både Stein og Saki) skal kastrerast - og no skal Saki kanskje bli pappa? Forklar? (denne tråden)

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

ok. Beklager at jeg er dårlig til og formulere meg rett. Stein og Saki skulle kastereres i følge den forrige eieren, men det ble aldri gjort. Da kan de vel heller ikke ha vært så ille som eieren skulle ha det til. Saki skal ikke bli far enda. Intet: Jeg forstår ikke helt hvorfor du er så imot dette, når du selv ville pare Ole med en av dine egene hunner? og du visste jo at det var problemer med Stein. Skriver med psp.

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Alvrina wrote:Intet: Jeg forstår ikke helt hvorfor du er så imot dette, når du selv ville pare Ole med en av dine egene hunner? og du visste jo at det var problemer med Stein. Skriver med psp.
Det visste jeg ikke, da jeg hadde fått haugevis med feil info fra folk jeg tydeligvis ikke kunne stole på. Det har jeg skrevet om før, så det er uaktuelt å ta opp i denne tråden.

Det jeg er imot, er at du skal heve dette avlsforbudet du selv har satt.
Jeg tror det er utelukkende fordi Ailani skal få tilgang til en hann.

Du er velkommen innom

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

fortsettelse fra forrige innlegg: Intet: grunnen til at du ikke brukte Ole var pga at jeg sa at jeg var uenig i paringen. Er du sur pga det?

Dumbo-fan90
Sover i do

Post by Dumbo-fan90 »

Det er nettopp det du nevner ned som forundrer meg også, Ida-Elise. Skal ikke gå inn på noe personangrep, men jeg har på følelsen av at det er noen som er litt snurt for at det aldri ble en parring. For få mnd. siden var det helt greit å bruke Ole i avl, mens nå er folk helt imot å oppheve avlsforbudet. :hm: Hva har gjort at dere har forandret mening?, det var jo klart at hun som hadde Stein og Saki hadde, ifølge seg selv, problemer med introdusering av Saki. (Spørsmålet stilles til de som er uenige)
Mvh Ida&rottene

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Alvrina wrote:fortsettelse fra forrige innlegg: Intet: grunnen til at du ikke brukte Ole var pga at jeg sa at jeg var uenig i paringen. Er du sur pga det?
Nei absolutt ikke. Hadde jeg gått grundigere til verks før jeg hadde annonsert det mulige kullet, hadde det aldri blitt noe av.
Det største problemet er at man ikke kan stole på folk, som du selv sa tidligere i tråden.

Du er velkommen innom

Dumbo-fan90
Sover i do

Post by Dumbo-fan90 »

Skjønner ikke helt her nå, er du imot oppheving av avlsforbudet fordi du ikke stoler på folk?? :hm: Har du noen gang satt deg inn i disse linjene vi snakker om her?
Mvh Ida&rottene

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Ehm, hvis vi følger litt med her, så forstår vi kanskje?

Jeg er glad det ikke ble noe kull med Fortune. Jeg hadde ikke gjort researchen min ferdig før jeg annonserte, hvilket jeg angrer på. Jeg stolte på infoen jeg fikk, og det skulle jeg ikke gjort. Uansett, dette har ingenting med saken å gjøre!

Saken her er at hun har satt et avlsforbud som hun nå vil oppheve, og det kommer jo tilfeldigvis samtidig med at Ailani har veldig lyst til å låne den ene hannen. Det syns jeg er rart.

Du er velkommen innom

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Det er ikke pga ailani , da hadde jeg kanskje ikke vurdert dette i 4 mnd? At jeg vi heve mitt eget avlsforbud er vel ikke værre enn å sette det? Avlsforbudet ble satt pga en missforståelse.

Intet
Alfatryne

Post by Intet »

Alvrina wrote:Det er ikke pga ailani , da hadde jeg kanskje ikke vurdert dette i 4 mnd? At jeg vi heve mitt eget avlsforbud er vel ikke værre enn å sette det? Avlsforbudet ble satt pga en missforståelse.
Det er jo lett å si.
Da kan vi jo heller bare si det sånn at man gjør som man vil, og man får tro hva man vil.

Du er velkommen innom

Post Reply