Ja, det var snakk om kasterering. Men nå synes jeg at du kan følge litt bedre med på det jeg skriver.Intet wrote:Det var vel gode grunner til at avlsforbudet ble satt i utganspunktet, og det er jo ikke så lenge siden det ble gjort, og det var snakk om kastrering. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor det skal oppheves.
Jeg har sagt at hun som hadde Stein og Saki før mente at Stein var så vanskelig at han burde kastreres, hun mente at Saki ikke var så ille som Stein, og at Saki egentlig bare var snill. Hun sa til meg at begge skulle kastreres ja, men det ble aldri gjort. Og da kan de vel heller ikke ha vært så ille som hun påstod?
Jeg kan ikke legge skjul på at Stein var vanskelig, men jeg tror ikke det er snakk om arv.
Det er bra du er glad for at det ikke ble kull med Fortune, det er jeg også glad for. Jeg skjønner at du ikke gjorde researchen din fredig før du annonserte. MEN det legger ikke skjul på at du var interssert i linjen før. Og hvem i all verden er det du fikk info av? Jeg trodde det var normalt å ta kontakt med oppdretteren til den mulige avlshannen for å få info om linjer osv jeg. Ikke en eller annen person som ikke kan noe særlig om linjen det er snakk om. Jeg hørte aldri noe fra deg anngående Ole, linja eller det planlagte kullet. Jeg visste ikke om kullet før du annonserte det.Intet wrote:Jeg er glad det ikke ble noe kull med Fortune. Jeg hadde ikke gjort researchen min ferdig før jeg annonserte, hvilket jeg angrer på. Jeg stolte på infoen jeg fikk, og det skulle jeg ikke gjort. Uansett, dette har ingenting med saken å gjøre!.
Har da ikke sagt at Pia/Intet er sur på meg og vil sabotere dette. Jeg spurte henne om det var sånn det lå ann. Og jeg fikk et bra svar på det.renatsko wrote: Korleis i alle dagar kan de konkludera med at ho er sur fordi ho ikkje fikk låna Ole, og derfor vil sabotera dette? .
Så Renatsko og Intet, dere som har så mye imot dette. Hva er det som er grunnen til at det er så ille å revurdere et eget avlsforbud?
Hadde dere kunnet nok om linjen hadde dere visst at det er bare Stein som hadde problemet. Neo er som han er pga omplasseringer.
Nå skal jeg sette opp en liste der posetivt veier mot negativt:
Posetivt om linjen:
- Gjennomsnitts alder på 2 år
- Svært lite sykdom
- God vekt
- Gjennomsnittelig godt gemytt
Negativt om linjen:
- 1 av et 30 talls med rotter har hatt atferds problemer
- 3 ups kull på 3 forskjellige rotter i linjen.
Missforståelse nr 1; Er den forrige eieren til Stein og Saki, som tidligere nevnt, sa at hun hadde problemer med begge rottene -men at Saki ikke var så "slem" som Stein. Nå som begge bor hos meg, ser jeg jo at Sakis gemytt ikke stemmer med hva jeg har blitt fortalt.Anette wrote:2. Avlsforbudet ble satt pga en misforståelse?
Du har tidligere sagt at du setter forbudet etter å ha diskutert det med flere? Og etter alt som er skrevet før kan jeg ikke se at det er 1 misforståelse.. Det må i så fall være snakk om flere. .
Missforståelse nr 2; Er at hun mente at de veide rundt 400 gram. Jeg har selv veid begge, og de veier over 500 gram begge to. Saki veier 537 gram og Stein veide 527 .
Den eneste av hannene i dette kullet som veier under 500 gram, er Amandus som veier 417 gram.
Missforståelse nr 3; Jeg mistet kontakten med 2 av kjøperene, men har nå fått den tilbake med 1 av kjøperene. Det går bra med begge guttene hennes, de veier 500 og 600 gram og er to snille og rolige gutter.
Men hvem det enn er som sier at jeg låner vekk hanner til avl, så vet ikke denne personen hva h*n snakker om. Jeg låner ikke bort hanner til hvem som helst når som helst.
Jeg tar en beslutning etterhvert ja, men den er mest etter min egen mening, ikke deres.