Rotteunger uten mor
Moderator: Moderatorer
Rotteunger uten mor
Jobber i en dyrebutikk hvor en rottejente dessverre ble tyvparret. Hun fødte 8 små nurk og tok seg godt av dem. Dagen før de fylte 3 uker ble hun sannsynligvis stjålet, hun var søkk borte uten forklaring og låsen på buret var ødelagt. Noen gode tips til hva vi gjør videre med babyene? De spiser pellets, men fordel å støttefôre med Esbilac eller tilsvarende et par uker til? Kan det være en idé å sette inn en (eller fortrinnsvis to, ellers blir en stående alene) rottejenter på omlag 10 uker som reservemor for sosialisering og utvikling sin skyld eller vil det ha liten eller dårlig effekt (de skjønner kanskje ikke poenget?).
Det er viktig å gi ungene masse næringsrik og proteinrik mat nå for at de skal klare å utvikle seg slik de skal og få et bra imunforsvar. Egg, kjøtt, pasta, ris, poteter, våtfor for katter, grønnsaker, frukt ol. Hvor mye veier ungene nå?
I forhold til sosialisering med eldre rotter så vet jeg ikke, men kan tenke meg at det kunne være en idé å sette inn en voksen hunrotte som har hatt unger før. Men, du får se hva andre her som har hatt kull sier.
Lykke til, flott at du ber om råd for å gjøre ting best mulig for de små!
I forhold til sosialisering med eldre rotter så vet jeg ikke, men kan tenke meg at det kunne være en idé å sette inn en voksen hunrotte som har hatt unger før. Men, du får se hva andre her som har hatt kull sier.
Lykke til, flott at du ber om råd for å gjøre ting best mulig for de små!