Nakne rotter, ekstra stell?
Moderator: Moderatorer
Nakne rotter, ekstra stell?
Har tidligere hatt Sphynx katt og det er ekstra stell med den i forhold til andre katter. Hvordan er dette med de nakne rottevariantene?
Jeg har aldri hatt en selv (synes det er moralsk dårlig å drive avl på dem) så jeg kan ikke si noe fra erfaring, men det virker for meg som om det ikke er noe særlig mer bry enn en vanlig rotte uten handicap. :p
Det er mulig de gjennomsnittelig må tas oftere til dyrlegen pga. inngrodde hår osv, men det vet vel andre bedre enn meg.
Det er mulig de gjennomsnittelig må tas oftere til dyrlegen pga. inngrodde hår osv, men det vet vel andre bedre enn meg.
Hehe,ja det er det samme som for naken katten. De spiser mer og har høyere forbrenning. I tillegg har de også mer sekresjon, dvs talg og negler. De bades for å ikke bli klissete på huden, neglene klippes også oftere enn på andre innekatter. Ørevoksen kommer også i større mengder og må holdes ved like.
Kikky,jeg synes jeg har sett at du har et par, hvor har du fått de fra? Om du skal ha rottlinger,så må jeg reservere
Kikky,jeg synes jeg har sett at du har et par, hvor har du fått de fra? Om du skal ha rottlinger,så må jeg reservere

-
- Gammelrotte
- Kjønn: Ikke oppgitt
hehe jeg har en kastrert naken gutt, og kunne aldri funnet på å avle disse.
de har svært korte eller ingen værhår i det hele tatt så de har litt problemer med å orientere seg og kommunsire med sine burkamerater. men er du intressert i en naken rotte er det i hvertfall 1 dansk oppdretter som avler spesielt etter disse, men har hittil bare hatt 1 kull med bærere.
de har svært korte eller ingen værhår i det hele tatt så de har litt problemer med å orientere seg og kommunsire med sine burkamerater. men er du intressert i en naken rotte er det i hvertfall 1 dansk oppdretter som avler spesielt etter disse, men har hittil bare hatt 1 kull med bærere.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.
Aha...næh,liker spesielle dyr altså, men tror ikke det blir Danmarkstur ut av det hehe.
Sittet og sett på pels og fargevarianter og ser at det er så likt rasekattene. Rexrottene ligner jo også på rexkattene. Variantene er flotte alle sammen i mine øyne...å dømme dyret etter hvor mye pels det har synes jeg høres kjedelig ut. Gemytt er viktig. Liker alle dyr...ja,utenom dverghamstern da..det er som en ulv i fåreklær! Hadde en pinlig episode med en av dem da jeg jobbet i dyrebutikk og etter det utløser de mer angst enn hva sunt er
Sittet og sett på pels og fargevarianter og ser at det er så likt rasekattene. Rexrottene ligner jo også på rexkattene. Variantene er flotte alle sammen i mine øyne...å dømme dyret etter hvor mye pels det har synes jeg høres kjedelig ut. Gemytt er viktig. Liker alle dyr...ja,utenom dverghamstern da..det er som en ulv i fåreklær! Hadde en pinlig episode med en av dem da jeg jobbet i dyrebutikk og etter det utløser de mer angst enn hva sunt er