Ja, som jeg også skrev til Heidi, så er det nok begrænset hvor meget det kan bruges til, da der er tilføjet to ukendte faktorer i form af to forskellige dyrehandlerhunner, dvs. både hannens mor og den hun, han blev parret med. Så i sammenligning til Mopp, så er der flere af tingene der nok skal tages med et gran salt, fordi det formodentligt kommer fra andre linier.Heidi wrote:Jeg ble gjort oppmerksom på at Annbritt har laget en oversikt over kullet til den ene fetteren til Mopp (han som døde av nyresvikt), kan leses her. Jeg vet ikke om jeg vil legge så alt for mye vekt på det, i og med at det er såpass langt ut i linjen. Jeg legger større vekt på rett opp- og nedadstigende linje, men det bør jo nevnes.
Får Koalalinjen leve videre?
Moderator: Moderatorer
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk
Jeg vil også gerne være med.
Jeg har kun en faktor i den linie som jeg er utilpas med, og det er at Llashan (min iøvrigt) fik sin lammelse så tidligt. Det er een rotte ud af de kendte. Alderdoms gigt/lammelse dukker tit op, nu hvor vi får vores rotter til at leve længere, så de andre tilfælde generer mig ikke så meget. Jeg vil meget gerne støtte op om videreavl på den her linie, da jeg synes temperamentet er noget af det bedste jeg er stødt på. Og vi kan ikke vide om Llashans ungers aggressionsproblemer stammer fra moderens baggrund eller evt. via Llashans mors baggrund. Jeg glæder mig til at få den linie tilbage, også selvom det nok ikke lige bliver næste generation
I øvrigt er jeg den heldige vinder af den vidunderlige Tyleet, som har alle de bedste egenskaber fra linien i form af skønt temperament og godt helbred. Så noget godt er der da kommet ud af parringen mellem Lucinde og Llashan
Jeg har kun en faktor i den linie som jeg er utilpas med, og det er at Llashan (min iøvrigt) fik sin lammelse så tidligt. Det er een rotte ud af de kendte. Alderdoms gigt/lammelse dukker tit op, nu hvor vi får vores rotter til at leve længere, så de andre tilfælde generer mig ikke så meget. Jeg vil meget gerne støtte op om videreavl på den her linie, da jeg synes temperamentet er noget af det bedste jeg er stødt på. Og vi kan ikke vide om Llashans ungers aggressionsproblemer stammer fra moderens baggrund eller evt. via Llashans mors baggrund. Jeg glæder mig til at få den linie tilbage, også selvom det nok ikke lige bliver næste generation

I øvrigt er jeg den heldige vinder af den vidunderlige Tyleet, som har alle de bedste egenskaber fra linien i form af skønt temperament og godt helbred. Så noget godt er der da kommet ud af parringen mellem Lucinde og Llashan

Ja, det samme har Wing hos ChalleShana wrote:I øvrigt er jeg den heldige vinder af den vidunderlige Tyleet, som har alle de bedste egenskaber fra linien i form af skønt temperament og godt helbred. Så noget godt er der da kommet ud af parringen mellem Lucinde og Llashan

Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk
Jeg mener også, at linien er et "forsøg" værd. I stedet for at stemple en linie til at uddø, så køber du dig også 2 år mere til at se endnu en generation an. Jeg ved, at du har gjort dig alle tænkelige tanker omkring det, og du vil ikke være sen til at "slå ned", såfremt du senere opdager, at der ikke skal avles på linien. Som du ved, så har du min "blessing" til at lave dejlige babyer 
http://www.collaitzrotter.dk/Rotter/Kul ... Afate.html
Jeg har en oversigt over det kuld, som bla Llashan er fra. Altså det kuld, som Koala var onkel til. (og jeg har lige opdaget, at linket til avlsstoppet viser den forkerte vej...det må jeg få rettet snarest *G*)

http://www.collaitzrotter.dk/Rotter/Kul ... Afate.html
Jeg har en oversigt over det kuld, som bla Llashan er fra. Altså det kuld, som Koala var onkel til. (og jeg har lige opdaget, at linket til avlsstoppet viser den forkerte vej...det må jeg få rettet snarest *G*)
Ganske sikker på at Lotte er drektig nå, så jeg har flyttet parringen over til "nåværende kull" på Squeakers-sidene 
Alle henvendelser om bestillinger fra kullet bes gjøres på e-post. Denne tråden er kun for diskusjon rundt linjen.
Edit: Snipp er selvsagt ikke drektig, men Lotte er!

Alle henvendelser om bestillinger fra kullet bes gjøres på e-post. Denne tråden er kun for diskusjon rundt linjen.
Edit: Snipp er selvsagt ikke drektig, men Lotte er!
Last edited by Heidi on 28 Apr 2006, 10:53, edited 1 time in total.
Det er morsomt for ham å titte på damene; holder ham varm i trøya - bokstavelig talt !
Alle må se på Mesh i Heidi's Rat Corner - han er så veldig fin
For de som lurer, så ble Mesh alene her uten høvelig selskap etter at Leo døde - og det er jo helt nydelig at en gammel mann kan flytte rett inn til tre godt modne herrer og bli tatt imot som "the missing link". Jeg er så glad på hans vegne; den perfekte løsning for en spretten og gammelrosa mann.
PS - hvis ungene er rosa når de kommer; det kunne ikke være en bitteliten sjanse, da..?
Anita

PS - hvis ungene er rosa når de kommer; det kunne ikke være en bitteliten sjanse, da..?

Anita