Oppdretter?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

anita wrote:
Rotta: God helse, godkjent størrelse på rotta, ikke inavl, vite hvem Mora & Faren er, Godt gemytt, Tam ved levering... det er seriøst..
Det er ingen seriøs oppdretter på kloden som kan garantere deg god helse, godt gemytt og godkjent størrelse. Å gi slike garantier er i seg selv useriøst; vel, er salg av dyr underlagt kjøpsloven og således å bertakte som en vare - men denne varen er levende liv og uansett hvilke anstrengelser oppdretteren har gjort følger genkartet ikke med på kjøpet. Det er bare å innse at kjøp av dyr er en sjanse å ta - vi kan minske sjansene for ubehag gjennom godt forarbeid og gode oppdretter / kullvalg, men muligheten vil fortsatt være tilstede og det er det bare å leve med; nye sjanser - nye muligheter - nye overraskelser og ny læring.
Anita
så sant så sant anita,et viktig poeng!
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Du kan jo gå inn på hjemmesidene til de forskjellige å titte litt da. Der pleier det å stå litt om oppdrettet deres. Gjør ihvertfall det på min ;) Også er det noe i at du nesten selv må finne ut hvem du mener er serriøs ut ifra dine meninger.
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Thea

Post by Thea »

Ailani wrote:Du kan jo gå inn på hjemmesidene til de forskjellige å titte litt da. Der pleier det å stå litt om oppdrettet deres. Gjør ihvertfall det på min ;) Også er det noe i at du nesten selv må finne ut hvem du mener er serriøs ut ifra dine meninger.
Helt enig :thu:
Jeg fåreslår at du leser litt om retningslinjer for avl, og setter deg litt inn i det. Deretter kan du sjekke litt rundt på forskjellige oppdrettere. Du kan jo kontakte dem, stille dem spørsmål, og finne ut selv om du synes de er gode nok ;)

Rattus Norvegicus
Sover i do

Post by Rattus Norvegicus »

Takk for alle svar :thu: Skal sjekke litt rundt etter hvert...

Post Reply