Kull fremover
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
- Kjønn: Ikke oppgitt
Re: .
ainapb wrote:Vil påpeke til alle som er her at slik her var det da jeg var ny i forumet også. det er andre og mer hyggelige måter å ta i mot folk på. jeg hadde egentlig ikke lyst til å fortsette og iværtfall ikke la andre hakke ned på meg fordi jeg ikke viste hva simi,hime elrns er!! Wollf overtalte meg til å være her inne fortsatt, fordi hvis man leser kan man lære noe, hvis man fjerner alt av diskriminering og rangeringen. Vil også si at jeg fikk melding da jeg var ny at jeg hadde mye å bevise hvis jeg skulle få respekt..?? Og dette er noe styret burde ta tak i, men det er jo styret som er værst! Til de som har vært her lengst: Selv om dere kan mye, kan dere ikke alt, husker dere da dere var nye? vet dere hvordan det er å være færsk på noen ting?
Litt uttenfor tema, men det trengs...
Hvis det er noe du mener styre burde ta tak i eller at du har ris eller rs til styret så bør du heller ta kontakt over mail og ikke over forum. Da blir det faktisk tatt tak i

*Av med styre hatten*
Jeg mener eneste måten å lære på er å stille spørsmål og finne svar på disse, og når en er oppdretter selv og ser kull bli annonsert her og der overalt hele tiden uten at personene vet noe om avl er fryktlig frustrerende(mener ingen spesielle så ingen trenger ta seg noe nær). Ellers vil jeg bare si at dette er et forum hvor folk diskuterer, spør spørsmål og må kunne takle at andre spør dem spørsmål uten å ta seg nær av det, spesiellt når de har skrevet noe åpent på et forum

Formulering og skrivemåter syntes jeg blir feil å se på, man formulerer seg og skriver på så forskjellige måter at det blir feil å anta noe eller å lese "imellom" linjene.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.
Re: .
kikky wrote:Formulering og skrivemåter syntes jeg blir feil å se på, man formulerer seg og skriver på så forskjellige måter at det blir feil å anta noe eller å lese "imellom" linjene.
Klart folk skriver og formulerer seg forskjellig, det er jo helt normalt

Litt kritikk må alle tåle, men jeg tor vi lærer lettere med positivitet! Det gjør det interessant, vi må passe på så vi ikke skremmer bort noen for vi ønsker jo alle at folk skal kunne så mye som mulig om våre kjære dyreart

Jeg følte meg ikke spesielt uvelkommen når jeg begynte å skrive på dette forumet, men jeg merket at folk gjerne ville vise hva de kunne, feks. hvis jeg skrev feil, og at folk var veldig "aggresive" når det gjalds avl. Skjønner egentlig det, fordi det er en utrolig dårlig rottestamme i Norge, i fohold til mange andre land, og vi trenger sårt gode avlsdyr med gode avkom, og vi trenger absolutt ikke avl på syke dyr og dyr med dårlig temperament. MEN man trenger ikke å spørre ut nye, når vi SKJØNNER at de faktisk ikke kan svare på det spørsmålet, bare for å bevise at denne personen ikke er en "god" avler.
Vi må svare på spørsmål og gi råd, istenden for å spørre spørsmål som gjør de nye usikkre, og gjør at de føler seg uvelkomne
Legger til

Vi må svare på spørsmål og gi råd, istenden for å spørre spørsmål som gjør de nye usikkre, og gjør at de føler seg uvelkomne

Legger til

Stine
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjekk ut hjemmesiden:
Poenget var vel mest det at man ikke skal spørre nye om spm som man skjønner de ikke kan svare på
Synes jeg husker som ny, når jeg la ut at venninda mi skulle ha kull hvor jeg skrev at begge foreldrene var svartflekkete(ja, det er lenge siden, hadde en annen bruker) så spurte noen meg om de kunne få se genotypen?
Det spm tror jeg var ment for å sjekke meg ut for å vise hvor lite jeg kunne, eller "dumme" meg ut. En person som sier at rotten sin er Svart Flekket, vet ikke hva genotypen dens er

Synes jeg husker som ny, når jeg la ut at venninda mi skulle ha kull hvor jeg skrev at begge foreldrene var svartflekkete(ja, det er lenge siden, hadde en annen bruker) så spurte noen meg om de kunne få se genotypen?

Det spm tror jeg var ment for å sjekke meg ut for å vise hvor lite jeg kunne, eller "dumme" meg ut. En person som sier at rotten sin er Svart Flekket, vet ikke hva genotypen dens er

Stine
Sjekk ut hjemmesiden:
Sjekk ut hjemmesiden: