Jeg liker ikke å favorittisere dyrene mine, men jeg må si at han er noe spesielt for meg. Folk som kommer på besøk, og de som har passet rottene har også likt han veldig godt, til og med folk som ikke liker rotter.Han er utrolig sosial, og kommer alltid løpende bort når han går løs. Han er litt av et matvrak, og som de fleste andre gutterotter er han litt rund, men absolutt ikke noe veldig overvektig. Han veier ca 540-550 gr . Han er også utrolig snill med andre rotter. tar imot nykommere med åpne armer, og ligger lavt i rangen. For øyeblikket er han kun med Pippen som er 150 gr mindre enn han, men Pippen er sjef over de to alikevell. Han er også en utrolig spoinkete rotte , leken og glad.
Moren ble desverre avlivet kun litt over et år gammel pga smittsom LVI (altså ikke arvelig), mens far lever enda 2 år og 1 mnd gammel. Det er et avlsforbud på Skybreakers mormor, OTO Fields Of Eternity, som skal være satt uten grund. Om du lurer på noe ang. avlsforbudet er det bare å spørre. I Skybreakers kull er det 1 som desverre døde etter en operasjon av en kul, dødsårsaken er ikke kjent enda, men jeg kommer til å skrive det her når jeg vet. En annen i kullet er også blitt beskrevet som hormonell, men ikke aggresiv. en har også utviklet kraftig allergi mot noe, hva det er er enda ukjent. Jeg har mailet rundt til folk fra kullet, har ikke fått svar fra alle enda, men det blir selfølgelig avlyst dersom det plutselig kommer opp noe uventet. Resten er fine rotter, med god helse og godt lynne. Bestefaren til Skybreaker, Cats Boble ble 2 år og 11 mnd gammel og resten av slekta har også fine levealdre 2 år++.
Krav til hunnen skal være at hun er minst 6 mnd ved parring og har en god slekt, uten mye sykdommer og aggresjon. Stamtavlen skal ha minst 2 generasjoner, helst mer. Info om slekt skal kunne dokumenteres. Hun skal ikke ha hatt kull før. Hun skal selfølgelig være sosial, snill mot mennesker og andre rotter, og ikke ha vært syk. Hun skal heller ikke være for tykk eller tynn.
Det er veldig viktig at hun IKKE har high white, da Skybreaker mest sansynelig har det, og da kan det gi MC. Variant spiller ingen rolle.
Ta kontakt om du har en skjønn rottefrøken som har lyst på en vinterdate !
Et bilde av kjekkasen skal jeg da heller ikke snyte dere for: