BlackNenne:
Takk for tilbud og greit å vite dersom jeg plutselig skulle trenge et bur, har selv et gammelt hamsterbur liggende et sted selv også om det skulle bli krise. De er kjøpt på Tropehagen Zoo på Straensenteret i Stavanger sentrum :/
Dette er ikke mine første rotter nei, har hatt 4 gutter før og ei jente, så kan heldigvis litt om rotter fra før. Var medlem av Norsk tamrotteforening for noen år siden. Jenta ble dessverre boende alene etter at jeg overtok henne fra ei som måtte omlassere den- hastesak pga flytting fra denne personen og fant ikke noen jente i dyrebutikk som kunne holde henne med selskap :/
Alle sammen:
Har sendt en mail til dyrebutikken for å høre om de kan se på henne og gi meg en vurdering om drektig/ ikke drektig og om de eventuelt kan ta henne tilbake. Har ikke kunnskap om rottekull og siden det heller ikke var med min viten og vilje at dette har skjedd har jeg ikke hatt anledning til å sette meg inn i noe selv om jeg leser meg ihjel på gamle tråder her inne nå

Grunnen til å kjøpe tre jenter er jo for å unngå slike ting som dette.
Denali, som hun heter, virker frisk og rask ellers, løper rundt og koser seg når de får springe fritt.
Kjent litt på magen, kan virke som det er noe der, men er usikker. Hun virker så stor og tung i forhold til de to andre. Måtte undersøke om jeg så noe testikkelvekst på henne, i tilfelle størrelsen skulle skyldes at "hun" var en hann, men tror nok hun er jente ja, hehe.
Dette er så typisk min uflaks, men glad for at jeg ikke er førstegangs eier av rotter ihvertfall, det er jo en fordel!