Det er et vidunder!!

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Det er et vidunder!!

Post by Kesia »

Jeg hadde besøk av Janicke(Nikita) nå på Torsdag 1 april ang Lars og om han kunne være en fin rotte til å parre med ei av jentene til Janicke (var det Lynet?).

Jeg (og de som kjenner Lars) syntes jo at Lars er en utrolig snill og fin rotte og jeg har jo egentlig lenge hatt lyst til å føre genene hans videre pga han har så god gemytt og har aldri vert noe syk på de snart 2 åra han har levd hittil. Han er fra min side en perfekt mann å parres med iogmed at han er så god å snill som deet han er, ingen skavanker. Han tåler alt og nesten alle tror jeg.

Janicke hadde jo med to av sine hannrotter Monster og Polaris(?) for å se hvordan Lars og de to oppførte seg mot hverandre og det gikk jo sååå utrolig bra. Lars var jo sån som alltid, at han ikke brydde seg noe særlig om å krangle eller finne ut hvem som er sjef og slikt.
Lars er jo snart 2 år og Vetle som han bor med er jo bare 8 mnd og plagsom for Lars inimellom, men Lars takler jo alt og har aldri gjort noe galt.
jeg får jo nesten tårer i øya bare jeg snakker om Lars og Vetle for det er så mye følelser som kommer når jeg snakker om dem. jeg er bare så utrolig glad i dem og jeg skulle ønske at alle hadde møtt Lars og Vetle bare for å skjønne hva jeg snakker om. hehe. Men slik har vel dere alle det når dere snakker om deres rotter.

Jeg håper virkelig at Lars ikke har mistet lysten til å parre for slik jeg har intrykk av så er jo denne jenta som skal være mamman veldig fin =)

jeg ville bare dele denne gleden med dere hvis det falt i interesse for dere. Jeg er ihvertfall veldig glad =)

Hilsen Kesia, Lars og Vetle
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Nikita
Sover i do
Posts: 227
Joined: 30 Aug 2009, 10:39
Location: Oslo, Brattlikollen
Contact:

Re: Det er et vidunder!!

Post by Nikita »

Tenkte jo siden du hadde lagt ut en tråd om dette, kunne jo jeg legge ut noen bilder av Deedee, hun det er meningen Lars evt skal parres med :)

Og ja, Lars, Monster og Polaris gikk veldig fint sammen. Ingen tegn til dominans eller noen som helst form for uvennskap :) Det er supert :mrgreen:

Deedee er nå 8mnd, og jeg håper hun vil få mange flotte babyer når den tid kommer. Hun er ei utrolig flott jente, med godt gemytt. Rolig og avslappet, men samtidig en skikkelig skøyer ;)
Attachments
Deedee12.jpg
Deedee12.jpg (56.87 KiB) Viewed 3017 times
Deedee8.jpg
Deedee8.jpg (68.64 KiB) Viewed 3017 times
Deedee5.jpg
Deedee5.jpg (66.09 KiB) Viewed 3017 times
Janicke Holth

Monster, Polaris, Gråtass, Speedy, Petra, Lynet, Ronja og Sara :)

R.I.P Texas <3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Det er et vidunder!!

Post by Matmor »

Kan dere ikke i stedet legge ut skikkelig informasjon om parringen på riktig sted? ;)

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Det er et vidunder!!

Post by Larm »

Matmor wrote:Kan dere ikke i stedet legge ut skikkelig informasjon om parringen på riktig sted? ;)
Enig :thu:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Det er et vidunder!!

Post by wollf »

må bare spørre nå. er det ikke deedee du nylig hadde kull på? men der alle ungene bortsett fra en døde?

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Det er et vidunder!!

Post by torasrotter »

Kesia wrote:Jeg hadde besøk av Janicke(Nikita) nå på Torsdag 1 april ang Lars og om han kunne være en fin rotte til å parre med ei av jentene til Janicke (var det Lynet?).

Jeg (og de som kjenner Lars) syntes jo at Lars er en utrolig snill og fin rotte og jeg har jo egentlig lenge hatt lyst til å føre genene hans videre pga han har så god gemytt og har aldri vert noe syk på de snart 2 åra han har levd hittil. Han er fra min side en perfekt mann å parres med iogmed at han er så god å snill som deet han er, ingen skavanker. Han tåler alt og nesten alle tror jeg.

Janicke hadde jo med to av sine hannrotter Monster og Polaris(?) for å se hvordan Lars og de to oppførte seg mot hverandre og det gikk jo sååå utrolig bra. Lars var jo sån som alltid, at han ikke brydde seg noe særlig om å krangle eller finne ut hvem som er sjef og slikt.
Lars er jo snart 2 år og Vetle som han bor med er jo bare 8 mnd og plagsom for Lars inimellom, men Lars takler jo alt og har aldri gjort noe galt.
jeg får jo nesten tårer i øya bare jeg snakker om Lars og Vetle for det er så mye følelser som kommer når jeg snakker om dem. jeg er bare så utrolig glad i dem og jeg skulle ønske at alle hadde møtt Lars og Vetle bare for å skjønne hva jeg snakker om. hehe. Men slik har vel dere alle det når dere snakker om deres rotter.

Jeg håper virkelig at Lars ikke har mistet lysten til å parre for slik jeg har intrykk av så er jo denne jenta som skal være mamman veldig fin =)

jeg ville bare dele denne gleden med dere hvis det falt i interesse for dere. Jeg er ihvertfall veldig glad =)

Hilsen Kesia, Lars og Vetle
Så gøy å høre :D Ja det er viktig at vi har litt mer fokus på godt gemytt, og ikke så mye fokus på stamtavle :akt: Han blir sikkert en flott herremann date :thu:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Nikita
Sover i do
Posts: 227
Joined: 30 Aug 2009, 10:39
Location: Oslo, Brattlikollen
Contact:

Re: Det er et vidunder!!

Post by Nikita »

Parringen er ikke "planlagt" enda. Sikkert derfor den ble lagt her. Mer info kommer nok etterhvert, når alt er helt sikkert :)
Janicke Holth

Monster, Polaris, Gråtass, Speedy, Petra, Lynet, Ronja og Sara :)

R.I.P Texas <3

Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Re: Det er et vidunder!!

Post by Kesia »

Jeg trodde jeg hadde lagt ut innlegget på riktig sted. hvor skal den egentlig være?
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Det er et vidunder!!

Post by Stine »

Man skal fylle ut et skjema og legge et ut innpå "kjøp og salg" og så innpå planlagte kull.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Det er et vidunder!!

Post by Matmor »

Det viktigste er kanskje å legge ut informasjonen om kullplaner først - det kan være grunner for å vente med salg til rottene faktisk er født :)

Post Reply