nei, han har bare veldig lite pels akkurat der, etter hva jeg har skjønt mister rex-rotter pelsen og får ny? hm. var ihvertfall det "oppdretteren" sa, så de får mer pels etterhvert :p så nei, ingen lyse flekker
Last edited by rottevenn on 16 May 2010, 00:53, edited 1 time in total.
Champagne er han ikke - han er for rød.
Men han ku være agoutivarianten af champagne som er amber (i Norge kalder i det vist silverfawn).
Ellers er han mock fawn.
Så enten amber eller mock fawn hooded rex.
rottevenn wrote:Er det sant at rex-rotter mister pelsen og får ny, eller er dette bare noe jeg har blitt fortalt?:)
Nogen rex'er gør mens de er unger/baby'er.
Men ja den kommer tilbage igen. De taber den som regel mens de er 4-5 uger og har den fuldt igen når de er en 7-8 uger.
Det er bare deres babypels de smider.
rottevenn wrote:Er det sant at rex-rotter mister pelsen og får ny, eller er dette bare noe jeg har blitt fortalt?:)
Nogen rex'er gør mens de er unger/baby'er.
Men ja den kommer tilbage igen. De taber den som regel mens de er 4-5 uger og har den fuldt igen når de er en 7-8 uger.
Det er bare deres babypels de smider.
Okei=) de andre bildene jeg la ut, hvordan typer er det?:)
Plipp ser ut som en albino rotte, eller en pink eyed white.
Plomma er nok agouti rex, muligens dumbo - ørene ser ut som om de sitter lavere på ham enn på en toppøret, men det er litt vanskelig å se på grunn av kameravinkelen.
Matmor wrote:Plipp ser ut som en albino rotte, eller en pink eyed white.
Plomma er nok agouti rex, muligens dumbo - ørene ser ut som om de sitter lavere på ham enn på en toppøret, men det er litt vanskelig å se på grunn av kameravinkelen.
den er dumbo jaa:) så da er plomma en agiouti rex, dumbo ?:)
Var i vertfall veldig spesiell farge på Plipp. Jeg har ikke sett en sån 'blanding' før. Nå har jeg ikke så veldig peiling på farger og sånt enda, men det så ut som en sån eventyr rotte :-) pen!
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.
Kesia wrote:Var i vertfall veldig spesiell farge på Plipp. Jeg har ikke sett en sån 'blanding' før. Nå har jeg ikke så veldig peiling på farger og sånt enda, men det så ut som en sån eventyr rotte :-) pen!