Parring???

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Parring???

Post by tantepose »

Jeg vil bare innskyte at det nok var narkosen som tok livet av rotta som fikk fjernet svulst.Min sterkeste advarsel,la aldri dyrlegen bruke narkose på rotter!Krev at de bruker gass.Og har riktig utstyr til dette og setter seg inn i dosering o.l. før operasjonen!Jeg har selv mistet to rotter etter små operasjoner pga narkosen.Og en våknet ikke før etter 15 timer og kunne lett strøket med.Nå har denne dyrlegen skaffet utstyr og lært å bruke det.Før jul opererte han ut en plommestor kul ved framfoten til Gudmanda og det gikk som en lek!Var våken og fin rett etter operasjonen og jeg fikk med munnsprøyter med smertestillende.En totalt forskjellig situasjon!Krev dette av dyrlegen deres,før det blir nødvendig! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Parring???

Post by Stine »

synnebo wrote:Nææ.. den var litt på "utsiden" av kroppen, tror ikke den var i nærheten av noe jur. Strinda Smådyrsklinikk som opererte, har alltid hatt gode erfaringer med dem, brukt dem i mange år, både på rotter og katter.

Det var ei her på forumet som operert bort en kul fra rotta si på Strinda. Da hadde de ikke sydd henne helt igjen, og hun hadd blødd ihjel innvendig. Jeg har selv vært der 2 ganger med rotter( til 2 forskjellige) og jeg var ikke fornøyd... Ei som jeg kjenner fikk også anbefalt å avlive rotta si når hun hadde en jursvulst på str med en ert...

Du sier at det var rett bak framfoten, og det er en veldig typisk plass for jursvulster, ettersom det er jurvev der. Rotter har 12 patter som er bla. rett bak forbena og rett forran bakbena.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply