Nytt kull?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
fimmlefelix95
Sofaspiser
Posts: 148
Joined: 05 Apr 2009, 21:24
Location: oslo

Nytt kull?

Post by fimmlefelix95 »

Hei ! :cheesy:

Jeg har hatt rotter i flere år, men har i det siste vært uten. Jeg har nå bestemt meg for å få 2 rotter igjen, siden jeg savner det veldig. Jeg har også bestemt meg for å holde meg langt unna dyrebutikk rotter! Jeg vil ikke støtte måten flere dyrebutikker (særlig de nær meg) behandler rottene.
Derfor lurte jeg på om det var noen som venter eller planlegger å få et kull med dumborotter? :cheerful:

Blir veldig glad for svar :cheeeers: !
hvil i fred Pingle,Hugo, felix og fimmle, dere er dypt savnet !
jente 16 år.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Nytt kull?

Post by Matmor »

Du får følge med på planlagte kull og rotter til salgs. Bare en ting: sist du var inne her måtte du omplassere en rotte på grunn av allergi. Jeg vet at allergiske reaksjoner kan gå i bølger, men selv om du føler deg bra nå, uten rotter, er det ikke sikkert det vil holde så lenge når du får noen i hus... Jeg synes du skal tenke deg godt om før du setter deg selv i en situasjon hvor du kan bli nødt til å omplassere igjen.

fimmlefelix95
Sofaspiser
Posts: 148
Joined: 05 Apr 2009, 21:24
Location: oslo

Re: Nytt kull?

Post by fimmlefelix95 »

Hei matmor!
Jeg skal følge med der ja :cheerful: Vi omplasserte aldri rotta, men hadde han til han døde av alderdom. Vi har funnet ut at det jeg trodde var rotteallergi var hvete og støv allergi (og en nøtteallergi som var langt mer alvorlig enn jeg trodde). Det ga meg symptomene som jeg trodde kom fra rottene.
Har testet meg hos legen for dyreallergier, og det skal gå helt fint :cheesy: Men jeg har tenkt meg veldig godt om før jeg har bestemt meg for å anskaffe rotter igjen :cheer:
hvil i fred Pingle,Hugo, felix og fimmle, dere er dypt savnet !
jente 16 år.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Nytt kull?

Post by Tonje Lenore »

Er jo også en mulighet om du kunne fått noen rotter på "utlån" da, for å se om du faktisk ikke reagerer,
veldig greit sånn for å sjekke, for plutselig kan allergien blusse opp også har du skaffa to rotter som
må du omplassere disse og det er jo synd :sad:

Jeg har lånt ut to rotter til ei som er allergisk men skal se hvor ille det blir, og prøve ut det i forhold
til om det blir veldig ille eller om det bare er litt :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

fimmlefelix95
Sofaspiser
Posts: 148
Joined: 05 Apr 2009, 21:24
Location: oslo

Re: Nytt kull?

Post by fimmlefelix95 »

Det samme tenkte jeg, og jeg har prøvd det ut ! :) Det var riktig nok med to hamster, men ingen reaksjon. Testen hos legen viste heller ingen spor for allergi hos dyr.
Vi har også bodd med en hund di siste måtene som jeg heller ikke reagerte på, så føler meg ganske sikker på at det var støv og hvete :cheerful:
hvil i fred Pingle,Hugo, felix og fimmle, dere er dypt savnet !
jente 16 år.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Nytt kull?

Post by Woodgirl »

Hvordan går det med rotteletingen? Har du noen i kikkerten? :giggle:
Vil du ha gutter eller jenter da.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Post Reply