hva gjør en rotte avlsdyktig?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: hva gjør en rotte avlsdyktig?

Post by wollf »

ikke la denne dø ut. det er ikke bare noe oppdrettere trenger å svare på, men alle kan svare hva de mener;)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: hva gjør en rotte avlsdyktig?

Post by WillyWonka »

vel... jeg kan ikke så mye på dette feltet, men har flere ganger tenkt at Donnras hadde vært en kandidat for avl.
Dette mener jeg fordi han er en utrolig snill rotte. Ikke så veldig kraftig bygd, men er godt hold i han.
Underdanig, men likevel ikke for underdanig, om dere skjønner. Han har ikke behovet for å være alfa, men gi beskjed når han ikke orker mye dominant adferd fra andre.
Biter ikke, verken dyr eller andre mennesker. Er ikke redd for nye mennesker eller andre dyr (har hilst på hund, katt og rotter).
Han har ikke vært syk som jeg vet om. Er lett og introdusere for nye rotter. Både intro med babyer og intro med Tweek og Mogwai har gått uten problemer.
Han er ikke den som er mest frampå, men liker likevel å få oppmerksomhet, og kommer raskt til burdøren når den åpnes.
å så er han jo pen da :kisses:
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: hva gjør en rotte avlsdyktig?

Post by Matmor »

Jeg har aldri truffet Donneras, men jeg tenker på denne tråden:
viewtopic.php?f=17&t=13360&p=140311&hil ... as#p140311
Derfor er jeg litt usikker på hvor stabil han faktisk er. Hva veier han?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: hva gjør en rotte avlsdyktig?

Post by WillyWonka »

Han nappet litt i klærne, men det stoppet med det. Har ikke bitt hull på klærne, bare nappet i dem.
Kan hende han gjør det nå også for å få ekstra oppmerksomhet :P
Usikker på vekt, men Tim og Donnras har samme kroppsform og tim veide 430 g når han var hos vet. for noen måneder siden. men han har kommet seg, så vil tro rundt 430-450 g.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply