søker herre til date

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

søker herre til date

Post by wollf »

Søker en flott herremann til min Kneppe kitty. Han må Være over et år, og 500 g. Gjerne mink, cinnamon el. Men ikke et krav. Mor er fra mitt Andeby kull. 6 mnd. Spretten og sosial frøken. Ønsker å sette de sammen i løpet av mnd

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: søker herre til date

Post by rottegal »

Beklager om jeg kupper denne litt, men jeg lurer på hvorfor det ikke finnes en underavdeling i rottekull eller her der man kan skrive litt om sin hannrotte med bakgrunn (legge ved stamtavle om han har) og annen relevant informasjon (NTF eller noen lager en mal for informasjon som MÅ være med). På den måten kan oppdrettere "bla" igjennom og ta kontakt med de hannrottene som virker som gode matcher til sin hunnrotte. Da blir det jo også mye lettere å få tak i hannrotter som i utgangspunktet kun var tiltenkt kos og kanskje utvide avlsbasen! Bare en liten idé siden jeg ser det blir søkt etter hannrotter med jevne mellomrom.
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: søker herre til date

Post by WillyWonka »

rottegal wrote:Beklager om jeg kupper denne litt, men jeg lurer på hvorfor det ikke finnes en underavdeling i rottekull eller her der man kan skrive litt om sin hannrotte med bakgrunn (legge ved stamtavle om han har) og annen relevant informasjon (NTF eller noen lager en mal for informasjon som MÅ være med). På den måten kan oppdrettere "bla" igjennom og ta kontakt med de hannrottene som virker som gode matcher til sin hunnrotte. Da blir det jo også mye lettere å få tak i hannrotter som i utgangspunktet kun var tiltenkt kos og kanskje utvide avlsbasen! Bare en liten idé siden jeg ser det blir søkt etter hannrotter med jevne mellomrom.
Det hender at det gjøres. Lages tråder der en presentere sine dyr som kan være aktuelt for av. F.eks våren 2015 så kan alfa Romeo, Ford Focus, Tyreeq, De'mon og Leif brukes, så skriver jeg kort om de ulike hannene.

Mn vi er ikke så mange som driver med seriøs avl. Da er det lettere og etterlyse når man er på jakt etter noen. Men jeg kan når tid som helst lage en tråd om mine hanner :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: søker herre til date

Post by rottegal »

Ja, det synes jeg du skal gjøre! Da kan de som forhåpentligvis går med en liten oppdretterspire i magen og har hunner/hanner som faktisk kan brukes, avle. Her på nettsiden og forumet er det masse tips og hjelp å få, og matmor har en super veiledning. Det er jo om å gjøre å utvide avlsbasen litt, og da er det jo helt supert om man får brukt rotter som kanskje ikke ville blitt brukt fordi man tror man må ha egne hanner!
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Post Reply