hmm....

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol

hmm....

Post by Elsol »

En av dyrebutikkene i tromsø har fått inn en hel haug med med rotter fra sverige..Alle rottene var fine i str og det var flere farge varianter.
Eneste var at alle klødde og nøs.Sa det mest sannsynlig kom av at de hadde spon i buret..De var ikke klar over at de ikke burde ha det..Men nå vet de :wink:

4-5 av rottene hadde helt rosa klare øyne,synes ikke de var hvite i pelsen..Lignet ikke på albino med andre ord..Hva slags variant kan det være..Eller kan det være albino som rett og slett er skitne?..
Var også et par av rottene som var sorte med litt brunt..Har ikke sett de variantene før..
Burde ha forbud mot å gå inn i dyrebutikker når man er bitt av rottebasillen..Eller bli kakket i hodet med noe hardt hver gang man tenker på "en til gjør jo ingenting fra eller til..." eller "5 er et dumt tall,6 er myyyyye bedre..." uff å huff.......
Mvh
Elin:o)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Burde ha forbud mot å gå inn i dyrebutikker når man er bitt av rottebasillen..Eller bli kakket i hodet med noe hardt hver gang man tenker på "en til gjør jo ingenting fra eller til..." eller "5 er et dumt tall,6 er myyyyye bedre..." uff å huff.......
:D Enig! Lider av samme "sykdom"; "Åh, så søøøte, DEN jenta hadde nok de andre damene likt SÅ godt, det skader vel ikke med EN rotte til, bare en, ja, bare eeeeen tiiiiil...."

Kan fargen være champagne? Vår Spinus (også importert fra Sverige, ifølge dyrebutikken) er champagne self; fargen er litt gulere enn hvitt, mer som off-white. Kanskje det er noen slektninger av ham som har tatt turen til Nord-Norge? :D
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

hehe...Fikk klar :roll: beskjed fra samboern i går at jeg var steike gal som hadde kjøpt 3 rotter til..Så turte neste ikke si at jeg hadde vært på dyrebutikken i dag i over 1 time å sett på rotter...Men når jeg nevnte det fikk han et merkelig drag over øynene og spurte om det var huskey rotte der...hehe..Så i morra ville han bli med å se...Ser ikke bort i fra at man plutselig har en rundt tall når det gjelder husets småbeinte..Som æ måtte si" æ har jo bare 1 rotta no :cry: og du å julie har 2 hver...Hihi...

ja er vel ikke umulig at det er champagne det var..Prøvde på å skrive ut rottevarianter og tegninger som jeg skulle ta med til dyrebutikken slik at de kan lære seg at det finnes mange varianter av tamrotter..Men ble bare halve bilder med tekst...
Mvh

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

:lol: Jeg brukte "kvinnelist" for å overtale Roger sist gang: "Åååååh, Topolinis skal ha ett kull til, Tommeliten er jo sååå søøøt, bare et par-tre til, hæ?" Han ristet på hodet av meg, helt til jeg kom på den geniale ideen: "Men da kan jo damene være dine rotter og gutta mine...?" Nå går han og småpludrer og skjenner på damene i ett sett. Det er ikke bare kvinnfolk som går fem på når en appellerer til morsinstinktet, mannfolk har et enormt farsinstinkt de også. :lol: :lol:

Det geniale er at han har fem damer og jeg har tre gutter, nå kan jeg smiske om et par til senere, hehehehehe...... 8) Det er dette som er likestilling.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

hehe 8)
Va tre tøtte jeg fikk lyst på..Ei sort,ei huskey og ei eventuell champagne...
Skal si til samboern at han kan få lov til å gamble poker på nett hvis jeg får lov å å få mæ ei egen rotte tilllSlik at det blir likt for oss alle..
Mvh

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Da jeg falt pladask for nummer fire, et tall samboeren min syntes var altfor høyt, gjorde jeg følgende på samme dag: 1: fortalte ham at jeg hadde kjøpt en vanvittig luksuslangweekend i overraskelses bursdagspresang og at vi skulle dra dagen etter, 2: dro og kjøpte rotta uten å spørre om hans mening. Jeg hørte aldri noe om det.
Maria H.

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

champagne kan ofte se "rosa" ut i babypels, så det var gjerne det.

jeg var også på dyrebutikken idag, for å se etter chinchillafor med ei veninne, og der hadde de fått inn to nye kull, et husky, tipper de var blue, men de var såvidt begynt og fade, og et black ambk m/bles. de var såååå fine, og jeg skulle gjerne tatt med alle hjem for at de skulle slippe å sitte der... men nei....
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Elsol: Du må jo kikke på variantsiden Heidi jobber med. Den blir bra siden det legges inn flere bilder av samme variant slik at man lettere kan sammenligne bildene med sine egne rotter.

Nå er det jo helst pink eyed white, champagne og silver fawn som har rosa øyne. Bilder av de ulike fargene finner du her: http://www.tamrotter.com/varianter/farger.php
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Tru meg jeg har kikke på den siden :D
Til og med prøvd å skrive den ut for å levere til dyrebutikken...
Slik at de kan lære litt mer og ha litt peiling iallefall
Men var ikke helt sikker så måtte spørre.Men tror nå at det kansje er en champagne.Skal dra snart å sjekke..
Mvh

Locked