Endring av farger

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Endring av farger

Post by Elsol »

Dette er bilde av Cornelia og Pernille ble tatt for ca 1 uke siden.

Image

Og dette bildet ble tatt idag.Hva er det som skjer med Pernille?Mister farge og skifter farge og har fått seg en hette?.Cornelia har endret farge også,men vet ikke til hva slags.

Image


Nicki og Cornelia va rimelig like,men på bildet fra i dag synes jeg det er forskjell.Er begge Agouti?


Image


Noen som ser med sikkerhet hva slags pier jeg har slik at jeg kan lese mer om de forskjellige.Har vært inne på rottevarianter,men synes det er litt vanskelig enda..
Mvh
Elin:o)

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Først nå er de i ferd med å få voksenpels, noe som skjer når rottene er ca. 6 uker gamle. (Så vet du at de er i den alderen...)

Du har 1 stk. agouti berkshire (kommer an på magen)
1 stk. agouti hooded
og huskyen er enten black eller agouti berkshire husky.
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Og husky fader, så det er det som skjer med jenta di, etterhvert blir hun nesten helt hvit.. :)
Mvh Ida S. Eggen

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Ok!
Takker for svar :D
Skal lese enda litt mere på de forskjellige rottevariantene.
hmm...6 uker gammel..Jeg har hatt de i 12 dager nå..Da løyg de på en uke..Da må de ha vært 4 og ikke 5 uker da jeg fikk de..
Skal informere dyrebutikken om det.
La merke til at Pernille skiftet farge over ryggen bare på dagen i går.
I går morgest var hun som hun har vært og i går kveld som på bildet..
Mvh
Elin:o)

frosk

Post by frosk »

jess... det vil si at min ene, som var ca 40g da jeg fikk ham, var ca 3 uker eller noe. Butikken sa at han var 7 uker, telte seg tilbake i tid og så ut som omde mente det. Tydeligvis var det blank ljug.

Locked