Mango og Reddik er ikke lenger bare svart...

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Mango og Reddik er ikke lenger bare svart...

Post by Skaubytroll »

De 2 siste ukene har Mango og Reddik fått mer og mer hvite hår på hele kroppen...

Mango før:
Image

Mango nå:
Image

Reddik før:
Image

Reddik nå:
Image

Bildene er litt uskarpe, for jeg måtte ta de uten blitz for at det ikke skulle skinne i pelsen, men man ser tydelig at det er masse hvite hår.. :roll:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

De er som min Adi Gallia, Silver black :wink: Den "dårlige" varianten av black, tror det anses som feil i land med utstillinger og strenge standarder. Den sorte pelsen for grå/hvite hår dekkhår :)

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Post by Skaubytroll »

Splinter min var også silverblack, men han hadde ikke så mye hvitt som disse... Blir spennende å se hvor mye hvitt det egentlig har tenkt til å komme for det blir stadig mer og mer :roll:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Hmm, det er sikkert inviduelt hvor mye som silvrer, kanskje de har litt husky i seg?? Hvis det går ann da :wink:
Du får holde oss oppdatert da! :)

Piglet

Post by Piglet »

Det har Squash også! Til og begynne med trodde jeg det var varmen som gjorde at jeg så syner, men nå har det blitt såpass mye hvite hår innimellom at det ikke er mulig at det bare er jeg som ser rare ting... Og Ruccola blir stadig lysere(han er husky), men han er mye mørkere rundt øynene enn resten av hodet, så han ser ut som han har på seg maske. Lille banditten min... :lol: Har prøvd og få tatt bilde av han, men ja, dere vet.

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Dumbo'n min også. Har innbilt meg at det var all bekymringen som fremkallte "grå" hår. Han har maaaange. Kan de bli helt hvite? Broren hans er husky, han har fadet en del i det siste. De er ca. 6 mdr.

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Hades hadde også masse silvering - han starta som svart da jeg kjøpte ham, og var nesten grå etter et par måneder.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Hehe, Monitaen min, har blitt brun hun ikke grå :lol: :)

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Toffa og Søta har blitt mer rødbrun i de svarte stripene sine med tiden. Endres fargen med alderen?
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Tror kanskje det, min Tequila ble mer og mer brun når hun ble eldre. Er jo egentlig en "feil". Black skal ifølge strenge utstillings standarder være helt sort. Glad vi ikke har sånt i Norge, glad vi slipper maset om at det skal være de og de fargene, sånn og sånn markeringer osv. :roll:

Sjobeng
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 10 Jun 2004, 14:21
Location: Jæren
Contact:

Post by Sjobeng »

ikke deng meg om jeg tar feil, men jeg tror opptil 50% av dekkhårene kan bli hvite.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Ja, har også lest det :?

Locked