Gravid rotte?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
batista

Gravid rotte?

Post by batista »

Hei..kjøpte ei rotte for litt under ei uke sien..og nå lurer jeg på om hun muligens kan være gravid. I løpet av svært kort tid har magen hennes blitt ekstremt stor..n¨har vi gitt henne mer enn nok av godbiter..legger rotter fort på seg av slikt? Hun er ikke noe sint eller biter, men hun liker ikke at vi tar i henne, da løper hun rett inn i buret..hva slags tegn skal man se etter?

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Bygger hun rede?

Hvis hun har lagt på seg så mye på en uke er hun sannsynligvis gravid og det er sikkert ikke lenge til du får små..

Kjøpte du henne i en dyrebutikk? Det er desverre mange dyrebutikker som lar hunnene gå i lag med hannene.. Mange som har kjøpt med seg hjem gravide rotter.. :( Hvis du får små nå kunne du kanskje tatt en tur til dyrebutikken og klagt på det. Det kan hende de skjerper seg, men noen butikker er ganske håpløse når det gjelder det. Hvor kjøpte du henne?
Hilsen!
Rose

batista

Hei

Post by batista »

Jeg kjøpte henne på en dyrebutikk i tromsø...
Hm bygger rede..tja hun styrer veldig med bomull og noe papir som hun har inne i huset hennes..men det gør vel alle rotter? har hatt rotter tidligere , og husker at dem igså styrte veldig mye med slikt..men ja jeg syns hun har lagt veldig på seg på ei uka..og bare over magen, ikke ellers..

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Ja, det er sant nok det. Mine gjør det også. Blir spennende å se da! Du finner sikkert gode hjem til de små :wink:
Hilsen!
Rose

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Hordan dyrebutikk?Hvordan ser rotta ut?Hmmm....
Mvh
Elin:o)

batista

hei

Post by batista »

dyrebutikken på polarsenteret..hun er grå med hvite tegninger..

Ariadne

Re: Hei

Post by Ariadne »

batista wrote:Jeg kjøpte henne på en dyrebutikk i tromsø...
Hm bygger rede..tja hun styrer veldig med bomull og noe papir som hun har inne i huset hennes..men det gør vel alle rotter? har hatt rotter tidligere , og husker at dem igså styrte veldig mye med slikt..men ja jeg syns hun har lagt veldig på seg på ei uka..og bare over magen, ikke ellers..
hvor i tromsø kjøpte du rotta?

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Va innom polarsentret isted,snakket litt med en av ekstrahjelpene..
Regna med det var huskey jenta du hadde kjøpt...
Huskey rotta på den butikken var eid av en av de ansatte..
Så den har du kjøpt privat uten å kansje vite det.
Var ikke butikkens rotte....Bare ble oppbevart på butikken :shock:
Å for all del ikke lever rotteungene inn på den butikken.
Hvis du ikke har mulighet til gravid rotte så bare ta kontakt så kan jeg hjelpe deg (dyrebeskyttelsen berta med god tid og et alt for stort dyrehjerte.Har flere bur også.)
Mvh
Elin:o)

Locked