Husky og champagne fargede rotter...

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Husky og champagne fargede rotter...

Post by Rikke »

Har et par spørsmål når det gjelder disse fargene:

Når begynner Husky fargede å fade og hvor gamle er de når de er fadet ferdig?

Jeg var sikker på at Chanell var champagne farget. Men hun begynner og bli mer og mer gylden, og noen steder rødlig i fargene. Kan noen fortelle hvilken farge det er hun egentlig har?

Kanskje hun egentlig skulle hete lille tomat :lol:
Hilsen Rikke Karine

Elsol
Bygger bol
Posts: 464
Joined: 11 Oct 2004, 13:47
Location: Tromsø

Post by Elsol »

Legg ut bilde så vi får se :)
Mvh
Elin:o)

Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Post by Rikke »

Har ikke noe bilder av de på pcn for øyeblikket, så det blir litt vannskelig.
Men kan jo prøve og forklare litt nærmere.
Hun var helt lyse beige/nesten offwhite når jeg fikk henne. Men så begynnte hunn å bli mørkere over ryggen, begynnte å få noen mørke hår som jorde at hun nesten så litt møkkete ut (hun var jo ikke det :lol: ).
Nå er de borte og hun begynner å bli rød/gylden i stedet, og nesten hvit rundt snute, under haka og rundt øynene. Hun har også to lysere "rundinger" på ryggen en som går over baken/hoftene og en over skulderne. selv om disse er veldig svake.
Har aldri sett en rotte med de tegningene før :D
Hilsen Rikke Karine

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

En Champange har røde/rosa øyne og en orangerosa pels. Fargen er omtrent den samme hele livet til rotta. Fargen kan endres på hanrotter, da de ofte blir fulle av Talg/fett i pelsen. Noe som gjør at den ser brunere ut.

Xerxes' Trinity er en Champange Hooded. Hun har også lyse ringer rundt øyne og snuten :wink:
Image

Hos en husky, kan fadingen variere veldig. Noen huskyer fader fra de er 6uker, andre fader nesten ikke i det heletatt.
Champange huskyen har røde/rosa øyne. Den har også en orangerosa farge. Når champange huksyen er liten, kan man helt tydelig se fargen. Etterhvert som den fader vil den se ut som en pew. dette er fordi champange fargen blir dekkettil av hvite dekk hår.
(tar jeg helt feil?)
det er iallefall det jeg har lest på en sånn husky side.

Locked