Tre farger?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Aishi

Tre farger?

Post by Aishi »

Så det var en gammel tråd her om tri-colored-rotter.. Hvor vanlige er disse, egentlig? Jeg synes det ser tøft ut med rotter som har mer enn to farger.. :)

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Tror det kun har skjedd noen få ganger at det har dukket opp rotter med tre forskjellige farger. Har bare sett bilde av 2 - 3 forskjellige tilfeller. Men hvem vet hva som kommer i framtiden?

Aishi

Post by Aishi »

Jeg så en rotte idag som var hvit, sort og grå..

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Hvit sort og grå er jo vanlig, har ei som er slik jeg også. Men tricolor legger man vel i at fargene er sort, hvit og brun. Eller tar jeg helt feil???

Aishi

Post by Aishi »

Tror det, ja.. Rotter med "skilpaddemønster" på en måte er jo temmelig skjeldent?

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Ja, jeg har sett en del bilder på amerikanske rottesider. Synes de er veldig fine :)
Hilsen!
Rose

Chrizzy
Pinglerotte
Posts: 32
Joined: 13 Nov 2005, 16:49
Location: Stavanger
Contact:

Post by Chrizzy »

er det noen som har bilder eller linker? har aldri sett tri-colored rotter jeg, hehe :roll:
¨*Christine*¨

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Chrizzy wrote:er det noen som har bilder eller linker? har aldri sett tri-colored rotter jeg, hehe :roll:
viewtopic.php?t=1969 :wink:

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

jeg har sett på en amerikansk rotte side at de klate Siamese hoode for Triamese. Atså en tricolor rotte... hvit, med beige hette og sorte points .. :) men for meg heter det siamese hooded :wink:

Hedda
Sofaspiser
Posts: 194
Joined: 24 Mar 2005, 23:06
Location: Oslo
Contact:

Post by Hedda »

Disse tricolor-rottene, er det samme med dem som med katter, at alle som blir født med disse fargene er av hunkjønn? Noen som veit?
Hvil i fred Rudy::.

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

Jeg har en rotte på prøve nå (for at jeg skal adoptere henne, men vi må se hvordan det går). Jeg mistenker at hun er en trefarget rotte. Setter inn bilde av henne. Hun er sort, brun on hvit.
Image
Image

Nydelig ikke sant :D :D
Last edited by Mocka on 01 Dec 2005, 01:13, edited 1 time in total.

Himi-Zoo
Hamstrer mat
Posts: 398
Joined: 30 Sep 2005, 00:49

Post by Himi-Zoo »

Fikse link, hehe

Image
Image

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

takk :) klarte det selv etter litt plundring :P :oops:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Må nok skuffe deg der. Hun er nok "bare" en rusten black. Ganske vanlig at sorte rotter også har "rust" i fargen. Min Adi Gallia er nesten lysebrun er par steder og brun andre steder. :)

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Hedda wrote:Disse tricolor-rottene, er det samme med dem som med katter, at alle som blir født med disse fargene er av hunkjønn? Noen som veit?
Nei det er de ikke. :)
http://www.skyclyde.com/Solarisbabies.html - Er en hann på bilde :wink:

Locked