For noen år siden hadde jeg et kull på nå avdøde turte der ble detfødt 9 vakre unger(ingen døde )
Dervar det en gutt som var helt hvit bortsett fra to augoti flekker på magen og svarte øyne standar,hva slags tegning hadde han?
Det må vel bli en av de amerikanske tegningene, som vi heller sjelden har her. Black Eyed White, f,eks, i stedet for Pink Eyed White, eller 'Spotted', tror jeg den andre fargen het, altså 'flekket'
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3
Så vidt jeg vet så har ikke den tegningen du beskriver et navn. Jeg vil tro at det dreier seg om en overmarkert rotte. BEW er basert på H-locus, som er det genet som lager avtegningene. Så den rotta var vel en overmarkert rotte/BEW mismarked? Det er forresten ikke helt sundt og kan føre til handikap for en rotte som er overmarkert. Søk på high white f.eks.
Hjelp, jeg føler meg litt forvirret av det jeg skriver..
Jeg kan ikke noe som helst om genetikk, men det slo meg også at dette høres ut som en mismarked utgave av et-eller-annet.
Tegninger og farger er ikke A4; variasjoner innenfor den gitte standarden vil alltid forekomme. Mismarked er en betegnelse som brukes når variasjonen som oppstår avviker mer enn det som er "akseptabelt" fra standarden.