Lurer på om om Black Husky også blir litt blekere med tiden, slik som vanlig Husky, eller vil den gråsvarte fargen holde seg like stor og mørk hele livet? Har en på 5mnd nå.
Huskyer gjenerelt er kjent for og blekne med tiden, men det betyr ikke at alle huskyer blir nesten hvite. Jeg har to søsken her i hus, og hun ene er lys lys grå, mens hun andre er bittelitt fadet black.
Nesten alle huskyer med mørke farger blir gråaktige ettehvert, nettopp fordi de får flere og flere hvite hår innimellom fargen - det er det som kjennetegner husky. Om de er banded eller berkshire husky betyr bare om de har Hh- eller hh-gener (som berkshire og hooded), altså hvor stor del av kroppen som hadde farge da de var små. Etter at de har begynt å fade (fått flere hvite hår) kan det være vanskelig både å se om de er banded eller berkshire husky, og hvilken grunnfarge de har. "Grå husky" er som regel svart husky.
Skjønner at jeg ikke helt vet hva jeg prater om Skal prøve å få lagt ut blide av mine to husky-varianter så blir jeg veldig glad hvis noen kan fortelle meg hvile typer de er Må vente til min kjære samboer kan hjelpe meg, da mine datakunnskaper ikke er det helt store.... Tar noen timer da.
Har saumfart internett og tror jeg har kommet frem til at Sasse er Berkshire husky og Siko er Banded husky. Blide kommer ikke med det først men skal prøve å få det til snart. Må jo vise frem mine to herlige gutter :konge: Takk for innspill!
Jeg har to "grå" Huskyer ( en på nicket mitt som du ser). De var begge nesten svarte da de var små. Så det du mener med grå er bare en svart husky som etter hvert har fadet (bleknet). Så er ikke noe forskjell på svart og grå husky, bare at den grå er eldre antagelig
Jeg har 2 Huskyer. En berkshire og en banded. Men Silver som er banded har bare et par grå hår igjen. Ellers har hun faded fra sølvgrå med tydelig maske til helt hvit. Selene som er berkshire er også begynt å fade, men det ser ikke ut til at hun blir like lys.