Førstehjelp til morløse kull

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Maja
Klatrer på møblene

Førstehjelp til morløse kull

Post by Maja »

Jeg har nå sittet i snart en uke (døgnrytmen har blitt så som så, men ;) )og jobbet meg gjennom alle tråder som kommer opp når jeg søker på avl, for å lære meg mest mulig.
Det slo meg da at det som mangler her (jeg har ikke funnet det i alle fall, rett meg hvis jeg tar feil :) ), er en veiledning om førstehjelp til kull som av en eller annen grunn blir morløse - enten fordi rottemor dør eller mister interessen - slik at hvis uhellet skulle være ute, går det an for rådville eiere å ha noe å støtte seg til i krise. (Leste for eksempel at Heidi masserte med bomullsdotter for at ungene skulle få ut avføringen, og det er den type råd jeg mener det ville vært nyttig å samle)
Hadde det gått an å lage et lite oppslag på f. eks. hjemmesiden til NTF med slike førstehjelpsråd? Jeg ville hvertfall følt meg tryggere med et kull i huset, hvis jeg visste litt mer om tiltak i krisesituasjoner.

Ærbødigst,
Maja - i all vennskapelige føre-vár-ånd :rottehode:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Det var jo greie artikler, men litt uoversiktlige og mangelfulle synes jeg. Det jeg savner er en mer strukturert "uke for uke, punkt for punkt-liste" (og så helst på norsk da ;) ) med for eksempel en fóringsplan, anbefalt mat å gi dem, hva gjør man i gitte situasjoner, gode tips og råd generelt etc.
Er mulig jeg er litt uklar nå, men jeg klarer ikke å forklare det bedre :D

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Er det ingen som synes dette er viktig nok til å diskutere evt. forbedringer??? :hm:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Joda, synes det. Har bare ikke så mye å bidra til der i og med at jeg bare har hatt et kull enda ;) Men ideen er fin! :thu:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Hehe, har ikke hatt noen kull jeg, så jeg har ikke noe å bidra med i det hele tatt, bortsett fra et sterkt ønske om en bedre "beredskapsplan" ;)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Locked