Agouti

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Agouti

Post by Linda »

leste om info om agouti på forsiden nå. Det står at agouti er villtypen av rotter, menes bare at pelsen stammer fra villrottene, eller har de mer av innstinktene til villrottene? Sniff og Stanley er agouti, og de er så ville, de blir aldri like tamme som de andre rottene jeg har hatt! Vi kaller dem bare ADHD-rottene vi.. Hehe! De er jo spinnville begge to :D

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Jeg vil ikke tro de har noe mer enn fargen nei.. jeg har ihvertfall aldri opplevd at agouti er mer viltre enn andre ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

Ok, er vel bare tilfeldig da! Når jeg leste det, så tenkte jeg bare: "åjaa, derfor de er så gærne" hehe ;) Men det er vel bare personligheten dems da!

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Og sikkert alderen også? ;) Tror det er ekstremt vanlig med hyperaktive ungrotter.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

ja, de er i beste alder, kun 5 mnd,så de er proppfulle av energi! Når vi slipper de ut av buret beiner de rundt på sofaen i 100 før de begynner å plage meg og klenge seg rundt ansiktet, hehe! Men en uvane som er litt slitsom er når de springer mot meg så stopper de og graver med de sylskarpe neglene sine i sideflesket mitt,det gjør så sykt vondt! Dette gjør de daglig!!ramperotter ;)

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

...ta på tykkere genser ;) Eventuellt fange de opp i hendene dine før de får "tak i" deg.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Linda
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 22 Jan 2008, 22:31

Post by Linda »

skal prøve med tykkere genser, det dumme er at de har skjønt at de kan løfte opp genseren og få tak på huden.. Hehe! Men får bare bære dem vekk tror jeg!

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Tror ikke det har noe med fargen å gjøre...Har aldri møtt rotter som så veldig mye "villere" pga. det ;) hehe...
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply