Flott hann lånes ut til avl!

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Flott hann lånes ut til avl!

Post by Heidi »

Jeg har to av guttene fra Rodentopias ridder-kull, som er etter en av mine nederlandske importer. Jeg vil veldig gjerne ha et kull på Chip (Galahad heter han på stamtavlen), men har selv ingen hunner nå, og heller ikke muligheten til å skaffe meg hunner og avle før han er for gammel. Han er født 3. oktober 2006 og er nå altså ett år og 10 måneder. Såvidt jeg har kunnet spore opp har ingen av rottene i kullet vært syke, og alle har et bra temperament. Begge mine gutter er veldig kosete og gode, Chip er nok den mest avslappede av de to, og henger som en filledukke når han blir løftet opp. Han veier 700 gram, har alltid vært stor - en periode var han nok noe tyngre (les: tjukkere) enn han er nå, men mer aktivitet i det siste har rettet på det.

I og med at jeg ikke er så aktiv her inne lenger kan jeg jo kanskje vise til Squeakers-sidene mine for litt bakgrunnsinfo om hvordan jeg tenker avl: http://awas.nvg.org/rats/squeakers/om.php
Selv om ikke all info er oppdatert i det siste så er grunnholdningene mine fortsatt de samme!

Chip lånes ut til stor, frisk og snill jente. Det er en fordel om familien hennes er kjent, og det er også en fordel om eieren har god kjennskap til rotter og aller helst avl fra før - men hvis noen vil prøve seg som avlere så kan jeg gjerne hjelpe til med oppfølging! Absolutte krav er at hunnen som brukes ikke har vært syk og ikke har hatt noen temperamentsproblemer eller -episoder, i tillegg at ingen friske unge avlives, alle ungene selges som kjæledyr tidligst ved 5 ukers alder, og at jeg får lov til å kjøpe unger fra kullet om jeg skulle ønske dette. Jeg vil også veldig gjerne ha muligheten til å selv bringe hannen til parring, og å besøke kullet og mor før de er utflyttingsklare. Jeg vil foretrekke at ungene selges to og to, og at ved odde antall unger skal enslig rotte kun selges til hjem med flere unge rotter.

Tar du utfordringen hører jeg gjerne fra deg, enten du er en erfaren avler med egne mål og meninger, eller du gjerne vil forsøke deg som avler og synes du har den perfekte hunnen til formålet.

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Gøy! Damene her hilser og sier at de gjerne vil ha tantebarn. :mrgreen:

andy
Pinky
Posts: 29
Joined: 24 Jan 2008, 04:31
Location: oslo

Post by andy »

Randi wrote:Gøy! Damene her hilser og sier at de gjerne vil ha tantebarn. :mrgreen:
Å er det gode, snille, søt klumpene dine som skal bli TANTER :bravo:
Jeg vil ha, jeg vil ha :spise:

Håper at Chip finner en fin jente, og at det kommer masse små, gedigene, kosete rottebarn :mrgreen:
Nå er vi 7 med hale :)

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

andy wrote:Å er det gode, snille, søt klumpene dine som skal bli TANTER :bravo:
Jepp, damene håper en snill jente vil på date med broren deres slik at noen nevøer kan flytte inn her. :spise:

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

spennende :rottehode:
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Post Reply