Jeg har fått 2 nye bejbser, som jeg tror er triamesere.. De har begge tydelige hooded, og bareback i beige, men begge har også nå begynt å få points.. De er nå 7 uker
Nei det er en som er bareback Jeg vet de er siameser, men spørsmålet er om de muligens kan være triameser??
Triamese As I mentioned earlier, the Siamese should be a self rat (no white spotting), to give the full beauty of the colour. Some breeders, especially in the US, are now breeding marked Siamese - mainly hoodeds - which they are claiming to be a new tri colour variety, commonly described as a champagne hooded with Siamese points.
Kikki: Sant nok, men det skulle jo heller ikke være siameser i kullet så
vel tegninger fungerer på en annen måte en hva farvene gjør og siamese gjør. siden siamese er recessivt kan det bæres "gjemt" i mange, mange generasjoner.
Tror ikke det er så mange som skiller mellom triamese og siamese da det er samme sak bare med annen tegning "under" siamese varianten.
men siden far og mor er self og berk kan de ikke være hooded basert. men far gir jo blaze og headspots tilbarna sine, så det kan kanskje være noe sånnt som gir den effekten ?
Jeg er ikke sikker på hva Kit er for noe, da jeg ikke får sett henne på en stund ennå, men lurer på om hun er en ruby eyed mink.
De er ikke hoodede, de kommer bare til at se sådan ud i fading processen i forbindelse med, at de mister farven på kroppen og får point i stedet for. Hos siamese starter farven ofte med at forsvinde fra maven først og fra ryggen og hovedet sidst, så de kan se hoodede ud på et tidspunkt i processen. Ofte kan man se siamese med bare en farvet plet på toppen af hovedet og så points hvor de nu skal være.
Som der også er skrevet, de kan genetisk heller ikke være hoodede, fordi forældrene er henholdsvis self og berkshire.
Håber det gav mening