Ryktespredning eller informasjon

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

men når person da endrer viktig informasjon?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

da får jo ikke personen solgt rotter heller. og hun har ikke endret persolig info slik jeg har forstått det. hun fikk vist vite dette gjennom noen andre, ikke slik som det står her. men nå skal ikke jeg legge ut om noe her altså. har hørt begges versjon nå og jeg synes det virker som en stooor missforståelse fra begge. uansett så skjønner jeg begge, men liker ikke at det blir sånn hets tråder av det da :cry:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Det var nå heller et generelt spørsmål fra min side, ikke om denne saken.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

ok. skjønner det. men synes man skal ta det med den personen det gjelder så godt som det er mulig

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Vet ikke helt hvordan jeg skal fortsette her. :|
Jeg har forsøkt så godt jeg kunne å gripe dette an på en ryddig måte, ved å gi Evitania god tid til å svare på spørsmålene mine. Hensikten min har aldri vært å henge ut noen - da ville jeg ikke ha ventet på svar i en uke, eller prøvd å få en av venninnene hennes til å se hvor uheldig Evitania stilte seg selv, og hva som kunne gjøres for å rette det opp igjen. Jeg ville heller ikke ha ventet et ekstra døgn for å høre med dere andre på forumet på generellt grunnlag om dette var et tilfelle hvor det var riktig å gå ut med navn! Det var ingen som kom fram med prinsipielle innvendinger på det.

Wollf er hyggelig nok til å si at hun tror det foreligger misforståelser på begge sider. Men jeg skulle gjerne vite akkurat hva misforståelsen min ligger i! For det er altså et faktum at avler har lagt ut tre versjoner av adferden til Charming Romeo i løpet av kort tid, og at hun har skrevet en salgsannonse hvor hun gjør et poeng av at han er "rolig og avbalansert" når hun kort tid tidligere har skrevet at han ble kastrert fordi han var redd og angrep alle rotter i nærheten. Det synes jeg potensielle kjøpere har krav på å vite.

Og skal noen si fra om slikt så får det heller bli meg som er gammel nok til å tåle flak'et som får yngre folk til å tie...

Lucifer
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 10 Feb 2008, 17:03
Location: Stokke

Post by Lucifer »

Enig med matmor. Vi kan ikke la vær å informere om slike ting, bare fordi personen det gjelder nekter å kommunisere. Det er selvfølgelig ønskelig, men når det ikke skjer da? Å ikke ta et valg er også et valg, og forholder man seg stum får man heller ikke forsvart seg. Dette har oppdretter hatt flere sjanser til.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

ok skjønner ;) hadde nok kanskje gjort det samme desværre :oops:
men sjkønner liksom begge og da får man en sånn mellom person status :|
hehe...

Babbett
Sover i do
Posts: 233
Joined: 21 Mar 2006, 19:40
Location: Stockholm
Contact:

Post by Babbett »

Å skylle på andre når en velger å legge ner oppdrettet sitt er litt vel lavt syns jeg. Det alene kan umulig väre grunn nok... Spesiellt om en mener at en helt uskyldig til det som diskuteres.

Nei, frem for oppdrettere som kan stå for det de gjör og kan ta både positiv og negativ feedback :D
Mvh. Ann E.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Babbett wrote:Nei, frem for oppdrettere som kan stå for det de gjör og kan ta både positiv og negativ feedback :D
Ja, der er jeg veldig enig! Man mener forskjellig om oppdrett og avl, og alle oppdrettere skal kunne ta i mot både positivt og negativt!
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »


kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Rart at hun ikke velger skrive noe i denne tråden da hun jo har en bruker her :) men på en annen side, ingen kan kommentere det hun har skrevet på sin hjemmeside hvis en da ikke ønsker kommentere her i tråden.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

hehe.. sant nok:P

Post Reply