Hva synes du om avl på hårløse / dobbelrex rotter?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Hva synes du om avl på hårløse / dobbelrex rotter?

Greit
8
17%
Ikke greit
28
60%
ubestemt
11
23%
 
Total votes: 47

tore
Sover i do
Posts: 234
Joined: 23 Jul 2005, 19:41
Location: Oslo

Hva synes du om avl på hårløse / dobbelrex rotter?

Post by tore »

Beklager for å starte enda en tråd på dette, men jeg har lyst til å se hvor mange det er som er for/imot avl på hårløse og/eller dobbelrex. Det kunne vært artig å sammenligne dette med andre "rottesamfunn" hvis noen kan starte en lignende tråd andre steder.

(Siden det ikke nødvendigvis er ment som en diskusjon om genetikk eller helse lager jeg tråden her. Håper det går greit! Den kan jo flyttes om det skulle trenges.)

Så; hva synes du om avl på hårløs / dobbelrex? Greit eller ikke greit?

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Jeg er helt klart IMOT :akt:
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Absolutt ikke greit :akt:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Not good :akt:
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Imot her også :akt:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Her er jeg imot!

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Denne blir litt vansklig, jeg ønsker ikke avle nakne rotter eller dobbeltrex. men jeg kan ikke nekte for at jeg kunne tatt en rex+rex parring hvor dobbelt rex mest sannsynlig ville dukket opp. Det å avle på en dobbelt rex har jeg allerede gjort, men det var på grunn av hannen og ikke fordi jeg ønsket å avle dobbelt rex.

Så da aner jeg ikke hva jeg skal velge :|
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

*Tråden er flyttet fra generelle spørsmål*
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Jeg har det samme synspunktet som Kikky. Jeg vil ikke avle for å få frem dobbelrexer, men dersom man har 2 rexer med stamtavle som oppfyller alle kra om helse, gemytt ...., så ville jeg vurdert å sette disse sammen i avl selv om det mest sannsynlig ville kommet noen dobbelrexer.

Jeg vet det er veldig motvilje mot dette her i Norge, så jeg vet ikke om jeg ville "turt" å gjøre dette av fare for at ingen ville ønsket babyene.

Tror ikke det er mange her inne som tørr å si at de vil ha dobbelrexer siden motviljen mot disse er ganske stor. Tror mange vil føle at de blir "sett ned på" dersom de er "for" dobbelrexer.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Ja det er et problem at en ikke tørr si i fra hva en selv ønsker og hva en selv mener. Men slikt er det ikke plass til i oppdrett, beklager hvis det er hardt men det er sant. man kan ikke være enig med alle og en eller annen gang må man ta sine egne valg og tørre mene og stå for det man velger.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

tore
Sover i do
Posts: 234
Joined: 23 Jul 2005, 19:41
Location: Oslo

Post by tore »

Ja, det er ikke sikkert man vil støtte dobbelrex i "offentlighet" (skrive en post om det), men avstemningen er i det minste anonym, så det burde ikke være et problem. :)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

men det er stor forskjell på dobbelt rex og nakne variantene, så da blir det feil for meg velge greit da jeg ikke ville vurdert å avle på en naken pus.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

tore
Sover i do
Posts: 234
Joined: 23 Jul 2005, 19:41
Location: Oslo

Post by tore »

Jo, kanskje det hadde vært lurt å skille mellom hårløse og dobbelrex, men nå er det for sent! Jeg foreslår de som blir fanget mellom alternativene velger det siste alternativet, selv om de "bryr seg" (I alternativet står det "Bryr meg ikke", men det kan jeg kanskje endre).

edit :

Æsj, ville endre sistevalget til "Ubestemt", men det er for sent!

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Ja det er et problem at en ikke tørr si i fra hva en selv ønsker og hva en selv mener. Men slikt er det ikke plass til i oppdrett, beklager hvis det er hardt men det er sant. man kan ikke være enig med alle og en eller annen gang må man ta sine egne valg og tørre mene og stå for det man velger.
- Veldig enig her, Kikky. Det er så slitsomt med folk som blir fornærmet fordi man har en annen mening, eller sier det man mener uten å gå rundt grøten hundre ganger først. Det virker som om noen ikke helt skjønner hva et diskusjonsforum er - nemlig et sted der man kan lufte meningene sine og diskutere. Ikke be om unnskyldning hver gang man har en mening som motstrider andres meninger.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

tore wrote:Jo, kanskje det hadde vært lurt å skille mellom hårløse og dobbelrex, men nå er det for sent! Jeg foreslår de som blir fanget mellom alternativene velger det siste alternativet, selv om de "bryr seg" (I alternativet står det "Bryr meg ikke", men det kan jeg kanskje endre).

edit :

Æsj, ville endre sistevalget til "Ubestemt", men det er for sent!
Filkset :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply