Usanne rykter...

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Usanne rykter...

Post by Rikke »

Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men håper det kan få stå da det er viktig for meg at folk kan lese dette...

Jeg fikk tidligere i dag en telefon fra en person jeg aldri før har pratet med, som lurte på om jeg kunne fortelle henne mer om rotta hun hadde kjøpt på min tidligere arbeids plass Dyrego zoo oslocity. Hun hadde fått høre at jeg var oppdretter til de rottene som var blitt solgt der nede. Jeg ble ”litt” satt ut over dette, da dette ikke er tilfelle. Og jeg ønsker ikke å få på meg et rykte som sier at jeg er en masseproduserende dyrebutikkrotte oppdretter. Jeg er kanskje også litt sær når jeg heller ikke liker at folk gir ut mitt mobil nr til folk jeg ikke kjenner, med mindre det er en god grunn for det. Så jeg ønsker nå og komme til bunns i denne saken, og få avskrevet de ryktene så fort som mulig. Jeg ønsker ikke at dette skal utvikle seg og kanskje ødelegge for mitt oppdrett i fremtiden. Jeg synes også det er ufint og slarve på denne måten uten grunnlag for det. Jeg vet at de som kjenner meg her inne vet bedre en som så om meg, men hvis dette ryktet nå begynner å spre seg blant de unge og nye ntf brukerne synes jeg det er veldig synd. Synes det er trist at man ikke kan behandle hverandre bedre. Vi er ikke så mange i dette lille sårbare rotte samfunnet vårt. Vi må ta vare på hverandre, ikke ødelegge for hverandre. Har savnet å være aktiv på rotte fronten, og synes det er trist å måtte komme tilbake til dette.

Så med dette ber jeg dere om å se bort i fra eventuelle rykter dere måtte høre. Vil ikke at det utvikler seg noe mer, og at det blir en stopp på dette før det tar av. Håper dere vil ta kontakt med meg hvis dere merker dette spre seg videre. Selv om jeg ikke er veldig aktiv nå pga ny jobb og en hel del ting som har skjedd på privaten det siste året, er jeg tilgjengelig hvis noen har noe de vil fortelle. Jeg titter innom i ny og ne, samt lusker litt i kulissene når jeg har tid til det.
Last edited by Rikke on 08 Jan 2009, 23:03, edited 1 time in total.
Hilsen Rikke Karine

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Det er noen på forumet som har ringt deg. tror ikke det var ment på noen slem måte i det hele tatt!
Sender deg brukernavnet hennes på PM, så kan dere ta det privat og oppklare i det ;)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg skjønner godt hvorfor Rikke går ut med det her likevel - det er ikke et rykte en seriøs avler har lyst til å la spre seg, og hun kan jo ikke vite hvor mange andre som feilaktig har blitt fortalt at hun gir fra seg rotteunger til dyrebutikk :shock:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

*Tråden er flyttet fra generelle spørsmål*
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Rikke
Bygger bol
Posts: 451
Joined: 04 Jul 2005, 21:10
Location: Oslo

Post by Rikke »

Tusen takk Kikky :D

Dette var ikke ment som kritikk til vedkommende som ringte meg, hun har uheldigvis bare blitt feilinformert…
Hilsen Rikke Karine

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Det er fint at du legger ut info om dette, Rikke. Jeg har ikke hørt noen rykter om at du skulle produsere rotter for dyrebutikk, men nå har hvertfall alle som eventuelt har fått høre noe sånt fått beskjed om det motsatte. :thu:

nisse567
Sofaspiser
Posts: 172
Joined: 14 Aug 2007, 12:51
Location: Høybråten - Oslo
Contact:

Post by nisse567 »

Dessverre driver noen dyrebutikker og "smører" på litt når kunder spør mer enn kun "er det ei rotte?" eller "å mye skarru' ha får'n?".
- R.I.P -
Molly 20.09.08
Mina 19.04.09
Juni 19.04.09
Missy 10.08.09
Suzie 23.08.09
Punky 23.08.09

http://rats.nisse567.com

Post Reply