Kull fremover

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Og det er det rottelooover skriver nå vi bør unngå! :akt:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Men det er å anta som jeg skrev tidligere, selv om det kan virke som om personen forsøkte "ta" deg kan det godt være personen lurte på om dette var en ny variant, muligens?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Tja, det var en black hooded og jeg la ut bilde så.. nei, jeg tror ikke det :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg støtter Wollf! :D

ainapb
Stjeler mat
Posts: 56
Joined: 06 Jan 2009, 22:51
Location: elverum

Post by ainapb »

yeah! :D
Aina :)
Mixi + Alle rottene :D

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

*Tråden er flyttet fra kjøp og salg*
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Det går selvfølgelig an å starte "utspørringen " rett og slett med å be folk som legger ut annonser uten å ha med vesentlige opplysninger, om å
lese de klistrede trådene og lage en ny annonse i samsvar med retningslinjene. Kanskje det hadde hjulpet med en mal for salgsannonser på rotter som bare kunne kopieres og fylles ut?

Hvis alle her fikk beskjed om å bruke malen (med beskjed om at det er lov å skrive "vet ikke"), og at annonser som ikke inneholdt utfyllt skjema ville bli slettet etter en viss tidsfrist? Det burde ha en nokså oppdragende effekt å vise at "Dette er informasjon vi anser som vesentlig".

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Høres ikke så dumt ut ;)
Jeg vet med meg selv at jeg hadde måtte vri hodet godt for å klare å komme med all info folk kunne tenke seg å ha av meg selv. I hvert fall første gangen(e)...
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Man bør passe godt på nye brukere selv om de ikke kan alt. Det er jo mye større sansynlighet for at denne personen blir en kjempe god og erfaren oppdretter hvis h*n får den rette hjelpen her! :D
Aurora

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Jeg skjønner at man kan føle seg støtt eller misstolket i mange innlegg, spesiellt som ny bruker. Jeg forstår også at man ønsker en god og hyggelig tone på forum. På tross av dette tror jeg det er viktig å ta innover seg at vi er en samling helt forskjellinge personer. Min måte å skrive på kan oppleves som krass, det samme kan mange andre. Men, det trenger ikke nødvendigvis være ment slik ;) . Så tror jeg også, at for å ha en levende og fruktbar diskusjon her inne, trenger man elementer av både det ene og det andre, uten at det vipper over til hets eller personangrep. Å stille sp er en del av den prosessen, en viktig del. Jeg opplever på ingen måte at jeg er noe unikum når det kommer til rotteavl/rottehold, men å ha meninger om ting, for deretter å bli korrigert, ser jeg som en fordel snarere en en bakdel. Jeg forsøker å stille på det jeg kan, hjelper om det er mulig, samtidig som jeg stiller spørsmål og reagerer om jeg opplever noe jeg ikke liker eller jeg er skeptisk til. Med det i bakhode: Det er lov å sende pm om man er usikker på om saker eller komentarer er ment negativ ;) :)

Så en liten notis på slutten til nye brukere:
Velkomen til oss, vi er ikke så skummel som vi oppleves :smack:
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Matmor wrote:Det går selvfølgelig an å starte "utspørringen " rett og slett med å be folk som legger ut annonser uten å ha med vesentlige opplysninger, om å
lese de klistrede trådene og lage en ny annonse i samsvar med retningslinjene. Kanskje det hadde hjulpet med en mal for salgsannonser på rotter som bare kunne kopieres og fylles ut?

Hvis alle her fikk beskjed om å bruke malen (med beskjed om at det er lov å skrive "vet ikke"), og at annonser som ikke inneholdt utfyllt skjema ville bli slettet etter en viss tidsfrist? Det burde ha en nokså oppdragende effekt å vise at "Dette er informasjon vi anser som vesentlig".
Det synes jeg er en super ide, Matmor :thu:
Noen som kunne tenke seg å lage en mal? Så kunne denne malen evnt bli lagt ut og så kan resten av brukerne på forumet tilføye hvis noe mangler osv? :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

h3gzi
Hamstrer mat
Posts: 365
Joined: 04 Aug 2006, 00:41
Location: Arendal/Porsgrunn
Contact:

Post by h3gzi »

det er jo så enkelt som å se på noen oppdretteres utlysninger da.. og ta det derfra:P
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden


Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Noen som kunne tenke seg å lage en mal?
Jeg kan... siden jeg har meninger om hvilken informasjon som bør være tilgjengelig :geek: Bare gi meg litt tid.

Hvis andre også legger inn sine forslag, kan styret kanskje bestemme seg for hva som bør være med?

Det er ingen her på forumet som spiser "newbies" til frokost, vi vil heller ha konstruktive diskusjoner. Jeg tror denne diskusjonen kom litt skjevt ut fordi hun som følte seg forulempet, selv om hun sier hun er ny og har mye å lære, faktisk har en del kull bak seg. Derfor ble det også forventet større kunnskap.
:rat:

Vi har alle mye å lære, den dagen jeg føler meg utlært er det på tide å slutte med rotter, for da vet jeg at jeg ikke VIL lære lenger :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

er vel egentlig jeg som ble litt frustrert over at alle kaster pil og bue mot rottemor. hehe.... men utrlig bra at det er så mange som mener dette. og at vi fikk mulighet til å skrive ut om det. tror dette bare vil styrke samholdet i gruppa:) herlig..... :bravo:

Sandrutta
Pinglerotte
Posts: 43
Joined: 02 Jan 2008, 21:55
Location: Vestby

Post by Sandrutta »

Jeg er ny her og prøver å innvolvere meg litt mer, har hatt rotter i mange år å tenkte å menge meg med flere her. som dere sier blir det fort sånn at hvis man er ny og føler seg trakasert, gidder man ikke være her og det er dumt. Alle har noe å lære, det er alltid mer å lære. Derfor håper jeg alle kan hjelpe hverandre å besvare spørsmål, men for all del "gjør det på en ordentlig måte" ;) Håper det holder seg hyggelig her inne, det ville jeg også satt pris på :sol:

Post Reply