Han ble født 17. august 2008 og fyller derfor 1 år om kort tid.
Bilal er black berkshire rex dumbo, og han bærer blue og russian blue.
Genotype: aa Gg Rbrb Hh Rere dudu
Stamtavlen finner dere her
Her er et nytt bilde av Bilal tatt for ett par dager siden

Dette bildet er noen mnd gammelt

Og her er Bilal som ung

Bilal er en stor snill rotte som nå 630 gram som elsker pastarør

Han har bare vært interessert og snust på de små og godtatt de i løpet av noen få minutter. Ingen lang introduksjon har vært nødvendig

Han bor sammen med 6 andre hanner nå, og flokken er veldig harmonisk.
Hans søster Bethari er mor til mitt C-kull og hun klarte å oppgaven med glans til tross for at hun måtte fjerne livmoren da ungene var ett par dager gammel.
Dere kan lese mer om det på min hjemmeside
Onkelen til Bilal er far til min Lux Samoa og vi hilste på han da vi hentet Samoa i Danmark.
Også han er en god, snill rottegutt av stor størrelse (ca. 600g) uten noen aggressive tendenser til tross for at han var alfa tidligere.
Det har vært noen fødselsproblemer blandt søstrene til Bilal, men ikke i den mannlige delen av slekten.
Fødselsproblemene har vært forskjellige fra hunn til hunn og det er mulig at det kan komme fra Bilals mormor.
Bilal kommer fra et kull på 14 der alle vokste opp. Hans mor Hekla hadde ingen problemer i det hele tatt

Hans far lever også og er en snill rotte som ikke er så veldig stor av vekst, men det er de fleste brødrene hans. Vi har også hilst på disse, og alle var/er snille gode rotter med godt temperament.
Hunnen jeg ønsker å parre Bilal med må ha godt gemytt, god helse og ikke være aggressiv i det hele tatt. Hun må være fylt 6 mnd maks 9 mnd og være minst 300 gram.
Hun bør helst veie godt over dette, gjerne 350-450g eller større. Hun skal ikke være tykk eller tynn.
Jeg ønsker at hun er dumbo eller dumbobærer, glattpelset og enten blue, russian blue eller bærer av dette. Hun kan også være agouti

Personlighet, helse og gemytt er uansett det viktigste, ikke farge og ører, men jeg ønsker å se hvilke mulige hunner som finnes der ute.
Grunnen til at hun skal være glattpelset er for å unngå dobbeltrex i kullet. Det er vanskeligere å finne gode hjem til dobbeltrex rotter i Norge og derfor vil jeg unngå å få dette i kullet.
Jeg ønsker av samme grunn at det ikke skal komme bare svarte rotter.
Det er ikke noe hastverk med å finne en hunn til Bilal siden han nok kommer til å leve lenge enda. Jeg vil bruke litt tid til å finne riktig jente til ham

Tanken bak parringen er som alltid å få store rotter med god helse og godt temperament

Dersom dere har en hunn dere tenker kan være en god match for Bilal så kan dere ta kontakt med meg på mail, eller via PM

Til dere som allerede har spurt om Bilal så kan dere ta kontakt på nytt, men jeg vil vente litt før jeg velger den rette med mindre jeg finner henne på 1. forsøk